Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
رئیس جمهور نهضت ملی مقابله با دلالی و واسطه‌گری را آغاز کند/ نماز جمعه تریبون عدالتخواهی است - خبرگزاری برگزیده های ایران
قزوین

رئیس جمهور نهضت ملی مقابله با دلالی و واسطه‌گری را آغاز کند/ نماز جمعه تریبون عدالتخواهی است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین، حجت الاسلام سید مهدی خضری امام جمعۀ موقت قزوین، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین مأموریت مقام معظم رهبری، آماده‌سازی امت اسلامی جهت ورود به تمدن نوین اسلامی است و ایشان امت اسلامی را امروز برای ایجاد این تمدن و ظهور حضرت ولی عصر(عج) آماده می‌کنند.

وی افزود: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی، گفتمان سازی اهمیت فراوانی دارد، برای نمونه بیانیۀ گام دوم انقلاب اسلامی بخشی از همین گفتمان است، اما امروز کمتر از ۱۰ درصد افراد جامه با آن آشنا هستند.

حجت الاسلام خضری اظهار کرد: رهبر عزیز انقلاب برای پیاده‌سازی این ابرپروژه تمدن نوین اسلامی، طرح راهبردی دارند، ایشان در یک دیدار دانشجویی خطاب به همه فرمودند، برای رسیدن به تمدن اسلامی باید یک حرکت عمومی ایجاد شود.

امام جمعۀ موقت قزوین این حرکت را آغاز شده و در جریان خواند و افزود: هرچند این حرکت عمومی به سمت تمدن نوین اسلامی آغاز شده اما باید شتاب آن بیشتر شود.

خطیب جمعۀ قزوین گفت: شتاب بخشی به این حرکت عظیم اجتماعی و برنامه‌ریزی برای آن برعهدۀ حلقه‌های میانی است.

 حجت الاسلام خضری با بیان اینکه ساختار  فرهنگی کشور باید متحول شود، عنوان کرد: این دستگاه‌ها باید بتوانند با رویکرد حمایتی، کارها را به این جریان‌ها و حلقه‌های میانی بسپارند و حرکت به سمت گفتمان تمدن نوین اسلامی را رشد دهند.

امام جمعۀ موقت قزوین در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه، بر ضرورت توجه به اخلاق تأکید کرد و گفت: در مسیر عدالتخواهی، باید به معنویت و اخلاق توجه کرد و همانگونه که با فسادهایی مانند زمین‌خواری مبارزه می‌‌کنیم، با آبروخواری هم مبارزه و برخورد کنیم.

وی افزود: امروز تهدید آبروی افراد در فضای مجازی به سادگی صورت می‌گیرد اما جبران آن سخت و گاه ناممکن است، چرا که اگر ما حرفی را در جمعی محدود بزنیم می‌توانیم برای جبران آن به همان جمع مراجعه کنیم، اما گاهی مطلبی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که دیگر جبران آن ممکن نیست.

حجت‌الاسلام خضری، بر ضرورت عدالتخواهی و فسادستیزی در تریبون نماز جمعه تأکید کرد و گفت: تریبون نماز جمعه جای عدالتخواهی است و باید با رعایت اخلاق و معنویت مطالب را پیگیری کرد اما باید مراقبت هم کرد تا عدالتخواهی دچار آسیب نشده و آبروی افراد حفظ شود.

خطیب جمعۀ قزوین در ادامۀ خطبه‌های این هفته، به موضوع مشکلات مرغ و تخم مرغ در استان قزوین اشاره کرد و گفت: در استانی که تولید کنندۀ مرغ و تخم مرغ است، چرا باید برای مردم مشکلاتی به‌وجود بیاید که نتوانند این کالاها را تهیه کنند.

وی با اشاره به اینکه هنوز تغییرات دولت سیزدهم را در قزوین شاهد نبودیم گفت: رایحۀ دولت انقلابی هنوز در قزوین به مشام نمی‌رسد و هنوز در مدیریت استان اتفاقی نیفتاده است.

حجت الاسلام خضری با تأکید بر اینکه مسؤولان دولتی و قضایی از جمله دادستان در مصاحبه‌هایی از اشکالات در امر توزیع کالا و تلاش برای حل آن گفته بودند، عنوان کرد: یکی از علل نارضایتی مردم در بازار، جولان دلالان و واسطه‌ها است، مگر تعداد این دلالان چند نفر است که نمی‌توانند با آن‌ها برخورد کنند، در حالی که مرغ و تخم مرغ بازار قزوین را به استان‌های همجوار برده و به قیمت بالاتر می‌فروشند.

امام جمعۀ موقت قزوین گفت: در زندان‌های ما امروز باید یک بند اختصاصی برای دلالان و واسطه‌هایی که بازار مردم را بهم می‌ریزند و مسئولان ناکارآمدی که نمی‌خواهند و یا نمی‌توانند وظایف خود را در این باره انجام دهند و با مفسدان همکاری می‌کنند، تشکیل شده و با هر دو گروه برخورد شود.

حجت الاسلام خضری در پایان عنوان کرد: به رئیس جمهور اسلامی ایران توصیه می‌کنم تا نهضت ملی مقابله با دلالی و واسطه‌گری را آغاز کند تا در بستر یک حرکت ملی، با اخلالگران و دلالانی که به سفرۀ مردم آسیب می‌زنند برخورد شود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا