اجتماعی

رئیس دیوان عالی کشور: مهم‌ترین مزیت شوراهای حل اختلاف مصالحه و سازش است

به گزارش برگزیده های ایران، حجت الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور صبح امروز از مجتمع‌های ۱۲ و ۱۳ شورای حل اختلاف تهران بازدید کرد.

وی در این بازدید با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین (ع) و امام کاظم (ع) اظهار داشت: اصلاح ذات البین و صلح بین مردم از عامه نمازها و روزه‌های مستحبی افضل است و خوشا به حال کسانی که بین مردم صلح برقرار می‌کنند.

رئیس دیوان عالی کشور با تاکید بر ۳ مزیت شوراهای حل اختلاف ادامه داد: شوراهای حل اختلاف تابع تشریفات آئین دادرسی نیستند، این موضوع در سرعت کار تأثیر گذار است و از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند.

وی افزود: شوراهای حل اختلاف یک نهاد قضائی و مردمی است، در واقع شورا از نظر قضائی به حل و فصل اختلافات می‌پردازد و از جهتی از آنجایی که انسان‌های دلسوز و مؤمن از خود مردم برای حل مشکلات تلاش می‌کنند نهادی مردمی است.

رئیس دیوان عالی کشور به مهمترین مزیت شوراهای حل اختلاف اشاره کرد و گفت: کار شوراهای حل اختلاف حکم دادن نیست بلکه صلح و سازش است و اصل بر مصالحه است و اگر به نتیجه برسد مرضی خداوند است.

مرتضوی مقدم ضمن تشکر از رئیس شوراهای حل اختلاف و همکاران قضائی در پایان گفت: کار شوراهای حل اختلاف بسیار شریف است و مورد رضایت خداوند است.

گفتنی است: حجت الاسلام و المسلمین صادقی رئیس شوراهای حل اختلاف نیز ضمن تشکر از پیشنهادها و راهنمایی‌های رئیس دیوان عالی کشور در جهت اصلاح امور، بر اهمیت نظارت دیوان بر شوراها تاکید کرد.

وی ادامه داد: رئیس دیوان عالی کشور بر تسهیل کار مردم و احقاق حق اصرار دارند و ما نیز درصدد هستیم که در اصلاح فرایندها عمل کنیم تا تحقق آرمانهای بلند دستگاه قضائی، احقاق حق و عدالت و رضایت مردم بیشتر فراهم شود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا