اخبار روز

رئیس سابق شاباک: اسرائیل در آستانه جنگ داخلی است

رئیس سابق شاباک: اسرائیل در آستانه جنگ داخلی است

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برگزیده های ایران،«ناداو آرگامان» رئیس سابق شاباک (شین بت) سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی پنجشنبه امروز پنجشنبه با ابراز نگرانی از اینکه اسرائیل در آستانه یک جنگ داخلی است، از کابینه اسرائیل خواست تا تغییرات قضایی را متوقف کند.

ناداو آرگامان در گفت‌وگو با رادیو ارتش  رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل باید فوراً این لایحه  را متوقف کند. نتانیاهو به  کابینه اسرائیل مانند زمانی که او را می‌شناختم متعهد نیست. فکر می‌کنم او امروز به یک ائتلاف غیرممکن متعهد است.

وی در ادامه اعلام کرد که در صورت اصرار نتانیاهو بر پیگیری لایحه تغییرات قضایی، از نافرمانی نظامیان ذخیره از انجام خدمت حمایت می کنم.

رئیس سابق شاباک از «هرتزی هلیوی» رئیس ستاد ارتش اسرائیل و «رونن بار» جانشین خود در شاباک خواست به نتانیاهو از  پیامدهای ناگوار این قانون بگویند. 

وی در ادامه افزود، پیش بینی می‌شود که روز دوشنبه لایحه‌ای تصویب شود که بعد از آن نگران اسرائیل هستم. اگر این قانون وحشتناک تصویب شود، وضعیت متفاوت خواهد شد، بنابراین ما مجبور نیستیم  به قراردادهایی که امضا کرده‌ایم متعهد باشیم.

ناداو آرگامان تاکید کرد که بنیامین نتانیاهو مسئول آسیبی است که به توانایی ارتش اسرائیل  وارد شده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا سال بعد از پایان دوره خود به عنوان رئیس شاباک تصمیم به گفتن این سخنان گرفته است، اعلام کرد که «به شدت نگرانم که در آستانه یک  جنگ داخلی باشیم».

این مسئول سابق صهیونیستی تاکید کرد که رویه‌های قضایی نتانیاهو  اسرائیل را متلاشی می‌کند و به توانایی ارتش آسیب رسانده است.

در روزهای اخیر بسیاری از خلبانان و نظامیان دیگر واحدهای ارتش رژیم صهیونیستی با امضای طومارهایی تهدید کرده بودند که در صورت اجرای کودتای قضایی نتانیاهو با هدف کاهش اختیارات دستگاه قضایی و دادستان عالی رژیم صهیونیستی از ادامه خدمت در ارتش انصراف خواهند داد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا اعلان کرده بود که ۳۰۰ نظامی ذخیره ارتش اسرائیل در بخش حملات سایبری در اعتراض به کودتای قضایی نتانیاهو اعلان کردند که همکاری شان با این یگان را متوقف کرده‌اند.

همزمان ۸۰۰ نیروی سابق سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شین بت) در نامه‌ای خطاب به بنیامین نتانیاهو  و یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی «اصلاحات دیوان عالی» را یک «تهدید امنیتی فوری» برای اسرائیل قلمداد کرده و خواستار کنار گذاشتن آن شدند.

با اعلام تصمیم «بنیامین نتانیاهو» و وزرای تندروی کابینه وی برای تصویب طرح موسوم به «تغییرات قضایی» موج تازه اعتراضات اسرائیلی‌ها در خیابان‌های سراسر اراضی اشغالی آغاز شد و اختلافات میان صهیونیست‌ها به شکل بی‌سابقه‌ای تعمیق شده است.

 روزنامه عبری هاآرتص در مقاله‌ای به قلم «عاموس هرئیل» تحلیلگر امور نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ستاد کل ارتش اسرائیل نگران آسیب‌های فوری بحران کودتای نظامی بر انسجام داخلی یگان‌های ارتش است.

مسئولان ارتش اسرائیل معتقدند که اختلافات سیاسی به یگان‌های نیروی ذخیره نفوذ کرده و به روابط سربازان و فرماندهان آسیب جدی می‌زند. بنابراین حتی اگر تصویب طرح اصلاحات قضایی متوقف نیز بشود مدت زیادی طول می‌کشد تا خسارات وارده به ارتش جبران گردد. اخیرا ده‌ها افسر رابط در سامانه استراق سمع ارتش اعلام کردند که به دلیل کودتای قضایی کابینه از حضور داوطلبانه در نیروی ذخیره منصرف می شوند. همچنین انتظار می‌رود به زودی صدها تن از نیروهای یگان پزشکی ارتش نیز اقدام مشابهی انجام دهند.

اخیرا روزنامه «کالکاسیت» در مقاله‌ای در رابطه با حال و روز رژیم صهیونیستی در سایه اعتراضات روز افزون در فلسطین اشغالی، نوشت که دیگر نخست وزیر کنترلی بر اوضاع ندارد.

موشه گورلی نویسنده این مقاله در مقدمه آن اعلام کرد که امروز دیگر کرانه باختری تنها منطقه‌ای نیست که در آتش خشونت و قتل می‌سوزد، بلکه تمامی نقاط اسرائیل به طور بالفعل در حال ورود به جنگ داخلی است، این مسئله در خیابان‌های پایتخت هم دیده می‌شود، پلیس با خشونت با معترضین برخورد می‌کند و فعالان معترض مجروح را می‌توان مشاهده کرد، اما کابینه خود را همچنان در هیجان ویرانگر قانون (تغییرات قضائی) قرار داده است.

بنیامین نتانیاهو اعلام کرده که قصد دارد طرح اصلاحات قضایی را ادامه داده و آن را تصویب کند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که نتانیاهو ترجیح می‌دهد چند اسکادران نیروی هوایی بسته شود، اما کابینه وی سقوط نکند.

اعتراضات در رژیم صهیونیستی به درگیری خیابانی کشیده شد+فیلم
ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل تحریم گسترده فراخوان نیروهای احتیاط را متوقف کرد

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا