اخبار روز

رئیس سابق موساد: اسرائیل گزینه‌ای جز امضای توافق مبادله اسرا با السنوار ندارد

رئیس سابق موساد: اسرائیل گزینه‌ای جز امضای توافق مبادله اسرا با السنوار ندارد

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه عبری خبرگزاری برگزیده های ایران، تامیر باردو رئیس اسبق موساد در گفتگویی با تلویزیون سراسری رژیم صهیونیستی (کان) اعلام کرد، تل‌آویو برای آزادی اسرای خود گزینه‌ای جز امضای توافقنامه مبادله اسرا و توافق با یحیی السنوار رهبر حماس ندارد.

او افزود، اسرائیل نمی‌تواند بدون بازگرداندن اسرایش جنگ را پایان دهد اما آزادی این افراد هم فقط با تصمیم السنوار انجام گرفته و او تنها فردی است که شرایط آزادی آنها را معین می‌کند.

به گفته باردو، در مقابل باید این مسئله را هم در نظر داشته باشیم اگر جنگ با بازگشت نعش ۱۳۶ نفر به پایان برسد هم باز این اسرائیل است که برای اولین بار در یک جنگ شکست خورده است.

رئیس اسبق موساد در گفتگوی تلویزیونی خود افزود: در صورت کشته شدن السنوار دیگر کسی برای مذاکره جهت آزادی اسرا نخواهیم داشت، باید به یاد داشته باشیم که پشت کردن به شهروندان یک خیانت بزرگ است پس از اگر نتانیاهو تصمیم به چشم پوشی از اسرا گرفته باشد و می‌خواهد آنها را داخل تابوت دریافت کند، آن را با صدای بلند به گوش مردم برساند.

به اعتقاد تامیر باردو، رویکردی که نتانیاهو به دنبال تحقق آن است، صرفا نظامی است و در آن خبری از سیاست نیست و همین امر فاجعه بزرگی را برای اسرائیل به همراه خواهد داشت که نخواهیم توانست از آن سر بلند کنیم.

پیش از این نیز ژنرال احتیاط یتسحاق بریک منتقد دائمی سیاست‌های نتانیاهو در گفتگویی با شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود، می‌گویند ۱۱۰۰ ورودی تونل را منهدم کرده‌اند در حالی که هزاران تونل به طول چند صد کیلومتر وجود دارد، در سایه چنین معضلی امکان تحقق پیروزی بر حماس وجود ندارد.

اتحادیه اروپا یحیی سنوار را در فهرست تروریستی قرار داد
یدیعوت آحارانوت: السنوار به دنبال تبعیدگاه نیست بلکه برنامه جشن پیروزی را تدارک می‌بیند
ادعای عجیب صهیونیست‌ها: می‌دانیم سنوار کجاست اما جرأت هدف قرار دادنش را نداریم
۷ تیپ ارتش رژیم صهیونیستی در جستجوی یحیی السنوار

بریک افزود: امکان پیروزی در این جنگ وجود ندارد، باید این حقیقت را بپذیریم و تکرار داستان فخر فروشی و گفتن ما و ما دست برداریم، امروز از بین بردن حماس بسیار دشوار است است، اما بازگرداندن اسرا آسان تر می‌نماید.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا