اجتماعی

رئیس سازمان نظام پزشکی: ویزیت پزشکان باید ۱۲۰ هزار تومان باشد

به گزارش خبرنگار سلامت برگزیده های ایران، محمد رئیس زاده، رئیس کل سازمان نظام پزشکی با تبریک هفته بسیج، بیان داشت:در دوران دفاع مقدس بالغ بر ۵۰ پزشک به شهادت رسیدند و در دوران کرونا ۱۴۸ پزشک به شهادت رسیده و بیش از ۲۵۰ نفر در کل کادر پزشکی و سامت به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: در دوران ۱۸ماهه کرونا جامعه پزشکی ۳برابر هشت سال دفاع مقدس جان خود را از دست داده اند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به افتخار آمیز بودن جامعه پزشکی ایران در جهان،گفت: نسبت به بساری از کشورها و حتی دنیا نگاه بسیار مثبتی نسبت به جامعه پزشکی ایران وجود دارد.

رئیس زاده با تاکید بر ضرورت تقویت نگاه مثبت جامعه به جامعه پزشکی،بیان داشت: نباید استثناها را در قاعده پزشکی ملاک قرار ندهیم و ما به یکپارچگی جامعه پزشکی و جامعه اعتقاد کامل داریم و ما مدافع سلام جامعه هستیم.

وی با اشاره اینکه ارتقا سلامت جامعه و حفظ حقوق بیماران است افزود: دفاع از جامعه پزشکی دفاع از حقوق تامه سلامت جامعه است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان نگاه صنفی نداریم، ابراز داشت: باید حق بدهید با دخالت غیرکارشناسانه گروها و مجامع دیگر مخالفت کنیم چراکه بیشتر آن را می شناسیم.

رئیس زاده با اشاره به مبارزه نفس گیر جامعه پزشکی با کرونا و خستگی شدید این قشر،متذکر شد: در این دوران ضربات سحتی را تحمل کرده است و انصاف نیست بحث های حاشیه ای ولو به حق مطرح شود.

وی با اشاره به مطرح شدن تشکیل نظام طب سنتی،مکمل،اصلاح آموزش پزشکی و ادغام دو وزارت بهداشت و علوم در روزهای گذشته،گفت: زمان طرح این مسائل اکنون نیست و باید اجازه دهید جامعه وزشکی خستگی دوران کرونا را بگذراند و بعد چنین مطاابی مطرح شود.

رئیس زاده با اشاره به تکریم رهبر معظم انقلاب از جامعه پزشکی، طرح این مسائل را کم لطفی برشمرد و گفت: باید در زمانی مطرح شود که بعد از دوران سخت کنونی باشد و مطرح شدن چنین مطالبی در شرایط فعلی دور از انصاف است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور تصریح کرد: افتخارات ۳۵ساله گذشته ماحصل ادغام علوم پزشکی و دانشگاههای علوم پزشکی و آموزش  است.

رئیس زاده با اشاره به موفقیت ادغام آموزش در دانشگاهها ی علوم پزشکی،گفت: دلیل مخالفت ما با ادغام دو وزارت خانه واضح است و می گوییم باید تازه از ادغام در نظام بهداشت و درمان با دانشگاهها نیز الگو گیری شود.

وی با بیان اینکه وقتی نظام پزشکی،وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت با طرح ادغام مخالف هستند باید به این موضوع توجه شود .حتما این طرح موفقی نخواهد بود.

رئیس کل  سازمان نظام پزشکی با اشاره به ارائه پیشرفته ترین خدما درمانی در کشور توسط پزشکان،ابراز داشت: اکنون پیشرفته ترین درمانهاروزانه ارائه می شود؛ضمن اینکه در ماه ۸۰ میایون نفر خدمت پزشکی به مردم ارائه می شود.

وی با تاکید بر اینکه در هیچ زمینه پزشکی نیاز به خارج از کشور نداریم،گفت: نتیجه عدم ادغام آموزش در صنعت در وزارت علوم را می بینیم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه از سال ۹۲تاکنون ۵۰ درصد افزایش ظرفییت پزشکی داشته ایم،ابراز داشت: افزایش ظرفیت و توسعه آموزش پزشکی با سایر رشته ها متفاوت است.افزایش نامناسب آن سبب فارغ التحصیلان غیر کیفی خواهد شد.

رئیس زاده با بیان اینکه این رشد غیر کیفی باعث آسیب به سلامت مردم خواهد شد،گفت: ما با ادغام پژشکی در وزارت علوم به جد مخالف هستیم و حتما این موضوع به ضر کشور و سلامت جامعه خواهد بود.

رئیس زاده با بیان اینکه خیل عظیم نیروهای بی کیفیت مطلقا قابل قبول ما  نیست،افزود: به هر اندازه که جان مردم برای کا اهمیت داردکیفیت در آموزش پزشکی نیز اهمیت دارد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اینکه ما به هیچ عنوان انحصار در آموزش پزشکی نداریم،خاطرنشان کرد: طرح این موضوع که جامعه پزشکی برای اینکه در این کار دست زیاد نشود مخالف ظرفیت پزشکی است درست نیست.

رئیس زاده با بیان اینکه ما نه تنها موافق افزایش ظرفیت پذیرش در رشته های پزشکی هستیم،گفت: این افزایش قبلا صورت گرفته و تا سال ۱۴۰۸ نیز برنامه ریزی شده است.

وی اضافه کرد: اجازه بدهید متولیان امر با شیب منطقی و تضمین کیفیت این کار را انجام دهند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به مهاجرت پزشکان،ادامه داد: این مهاجرت ربطی به کرونا ندارد و نسبت به کل پزشکان عدد بالای نیست.

وی افزود: اکتون این مضوع نگران گننده است و علل مهم آن شرایط ادامه کار در کشور برای پزشکان و مناسب نبودن آن است.

رئیس زاده اضافه کرد: تعرفه های غیر واقعی و دوره دستیاری و تخصصی دشوارتر این تمایل را برای مهاجرت پزشکان بیشتر کرده است.

رئیس کل نظام پزشکی با تاکید بر اینکه اکنون شرایط اقتصادی برای کار یک پزشک عمومی در کشور محیا نبست،گفت:چون سیستم ارجاع معیوب است و تعرفه های پزشکی غیر واقعی است و امکان ایجاد مطب برای یک پزشک عمومی با توجه به شرایط کنونی وجود ندارد.

رئیس زاده با اشاره به فرمان رهبر انقلاب و اقدام وزارت بهداشت مبنی بررسیدگی به دستیاران پزشکی ،افزود: اگر شرایط این چنین باشد بیم آن می رود که برای برخی درمانها کمیسیون اعزام به خارج تشکیل داده و برای یک عمل ساده بیمار را به خارج بفرستیم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: اگر نسبت به توجه لازم به پزشکان و رشته های تخصصی و دستیاری اقدامی نشود شاید مجبور شویم در برخی رشته ها پزشکان متخص از خارج بیاوریم و به آنها۱۰ برابر حقوق بدهیم.

وی با بیان اینکه افزایش ۶۰ درصدی تعرفه ها را برای سال آینده پیشنهاد دادیم،گفت: این می تواند تضمین کننده تداوم خدمات پزشکی باشد. پایین تر از آن جامعه پزشکی نمی تواند خدمات با کیفیت ارائه دهد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به هزینه های سنگین ایجاد مطب برای پزشکان عمومی در کشور، خاطرنشان کرد: اکنون باید ویزیت ۱۲۰ هزار تومان باشد تا با هزینه ها همخوانی داشته باشد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا