اخبار روز

رئیس ستاد انتخابات: همیشه در جمهوری اسلامی انتخاباتی سالم داشته‌ایم/ فقط قانون را اجرا می‌کنیم

رئیس ستاد انتخابات: همیشه در جمهوری اسلامی انتخاباتی سالم داشته‌ایم/ فقط قانون را اجرا می‌کنیم

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین، همایش فرمانداران و بخشداران استان قزوین با حضور سید محمدتقی شاهچراغی معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور و محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین بعدازظهر امروز در سالن جلسات شهیدسلیمانی استانداری قزوین برگزار شد و در این همایش  تعدادی از بخشداران و فرمانداران استان قزوین به بیان مهمترین دغدغه‌ها و مسائل بخش و شهرستان‌های خود پرداختند.

معاون سیاسی وزیر کشور در این همایش از آغاز فرآیند حضور خود در استان‌ها و نشست با مدیران ستادهای انتخابات استانی خبر داد و اظهار داشت:  هدف ما از این سفرها نظارت میدانی بر فرآیند برگزاری انتخابات است و در این سفرها سطح آمادگی هر استانی بر مبنای ۴ شاخصه مدنظر مقام معظم رهبری سنجیده و ارزیابی می‌شود.

شاهچراغی برگزاری انتخابات سالم، شکوهمند و با مشارکت بالای مردم را هدف اساسی ستاد انتخابات دانست و گفت: همیشه در جمهوری اسلامی انتخاباتی سالم داشتیم و از موضع مجری برگزاری انتخابات محکم و با تمام توان قانون انتخابات را اجرایی می‌کنیم و به هیچ‌وجه خلاف دستورات قانونی حرکتی انجام نمی‌دهیم.

وی با اشاره به نقش اقدامات ابداعی و نوآورانه در رشد میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس دوازدهم و مجلس خبرگان ششم تصریح کرد: برای افزایش مشارکت مردمی باید به شبهات دشمن با قدرت جواب دهیم و در این حوزه هم نباید منتظر دستور، بخش‌نامه و ابلاغیه باشید.

انتخابات مجلس , انتخابات مجلس دوازدهم , ستاد انتخابات وزارت کشور , انتخابات در جمهوری اسلامی ایران ,

رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور با بیان اینکه برنامه‌های جلب مشارکت عمومی باید بر اساس بافت جمعیتی و شرایط هر منطقه طراحی و اجرا شوند، اضافه کرد: اشراف کامل به قوانین انتخاباتی باید در دستور کار بخشداران و فرمانداران باشد و باید برای اجرایی شدن هر چه دقیق‌تر قانون در انتخابات بکوشیم. صیانت از آرا و تصمیم مردم به بهترین وجه ممکن مورد تقاضای ماست و رویکردی غیر از این را نمی‌پذیریم.

وی تصمیم‌گیری درست را عامل اصلی حل بسیاری از مشکلات مردم دانست و ادامه داد: برای حل بسیاری از مشکلات مردم به بودجه خاصی نیاز نداریم و اگر حضور میدانی و تصمیمات در صحنه داشته باشیم، بسیاری از مشکلات مردم حل‌شدنی هستند. بنابراین مدیران باید بر پایه باورهای دینی خود به مسائل ورود کرده و مؤثر عمل کنند.

شاهچراغی نیروی انسانی را رکن تحول در کشور و جامعه دانست و یادآور شد: پیشرفت زیاد دولت مردم سیزدهم و تحولات صورت‌گرفته نشانگر نقش نیروی انسانی در این تحول است و اگر به این حوزه بی‌اعتنا باشیم، ساختار اداری ما با چالش‌های درگیر خواهد شد.

انتخابات مجلس , انتخابات مجلس دوازدهم , ستاد انتخابات وزارت کشور , انتخابات در جمهوری اسلامی ایران ,

مجریان انتخابات عدم‌جانب‌داری را به مردم اثبات کنند

استاندار قزوین هم در این همایش با اشاره به نقش قزوین در تحولات سیاسی کشور گفت: قزوین در حوزه سیاسی هم استان مطرحی است و حضور چهره‌های صاحب‌نام سیاسی استان قزوین در عرصه‌های کشوری و ملی نشان‌دهنده پتانسیل سیاسی بالای استان قزوین است.

محمدمهدی اعلایی قزوین را استان چهره‌های نخبه ولی نه‌چندان مشهور توصیف کرد و افزود: نخبگان زیادی از استان قزوین در دستگاه‌های ملی حاضر هستند و تأثیرگذار عمل می‌کنند که چندان شناخته‌شده و مشهور نیستند و این به خاطر سبقه تاریخی، فضای زندگی و وضعیت ژنتیکی مردم استان قزوین است.

وی با اشاره به موضوع انتخابات مجلسین شورای اسلامی و خبرگان رهبری تصریح کرد: بی‌تردید انتخابات پیش رو از حساسیت بالایی برخوردار است، چرا که نظام جمهوری اسلامی ایران کلمه حق را در دنیا برافراشته کرده و همه تحولات این کشور و نظام با حساسیت از سوی دوستان و دشمنان پیگیری می‌شود.

اعلایی با بیان اینکه انتخابات امسال باید در فضایی امن، شفاف و با صحت برگزار شود، ادامه داد: مشارکت بالای مبتنی بر تدبیر و درایت مردم در کنار حضور پررنگ نهادهای روشنگر و اقناع‌کننده می‌تواند کیفیت انتخاب مردم در انتخابات را ارتقا دهد.

وی اثبات عدم‌جانب‌داری به مردم و نامزدهای انتخاباتی را رسالت اصلی مجریان انتخابات دانست و تصریح کرد: هر کاندیدا یا نامزدی که مردم نسبت به آن اقبال داشته باشند، مورد تأیید ما هم قرار دارد و منتخبان انتخابات مجلس شورا و خبرگان رهبری با آرای مردمی برگزیده می‌شوند، به همین خاطر مجریان انتخابات نباید جانب‌داری داشته باشند.

انتخابات مجلس , انتخابات مجلس دوازدهم , ستاد انتخابات وزارت کشور , انتخابات در جمهوری اسلامی ایران ,

به گزارش برگزیده های ایران، همچنین در این همایش فرمانداران شهرستان‌های شش‌گانه استان قزوین به همراه بخشداران مرکزی هر شهرستان توضیحاتی را درباره روند برپایی انتخابات در شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه خود و همچنین میزان مشارکت نامزدهای انتخاباتی ارائه دادند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا