Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
رازگشایی زلزله شناس هلندی از مدل پیش‌بینی‌هایش/ ادعای زلزله قوی تر از زلزله ترکیه! - خبرگزاری برگزیده های ایران
علمی و فناوری

رازگشایی زلزله شناس هلندی از مدل پیش‌بینی‌هایش/ ادعای زلزله قوی تر از زلزله ترکیه!

رازگشایی زلزله شناس هلندی از مدل پیش‌بینی‌هایش/ ادعای زلزله قوی تر از زلزله ترکیه!

غزال زیاری- فرانک هوگربیتس هلندی، فردی است که چند روز قبل از وقوع زلزله مرگبار در مرز ترکیه و سوریه درروز ششم فوریه، چنین زمین لرزه ای را در توئیتر پیش بینی کرده بود و بعد از این اتفاق غمبار به شهرتی جهانی رسید.

او پس از آن، چندین ادعای دیگر را در پیش بینی زلزله ها مطرح کرد که اکثرا بی پایه و اساس بود و هرگز هم محقق نشد.

هوگربیتس در روزهای اخیر اعلام کرده که با بهره گیری از تجزیه وتحلیل های منظومه شمسی و نحوه قرارگیری ماه و سیارات مختلف، می تواند زلزله ها را پیش بینی کند. در ادامه تعدادی از توئیت های اخیر او را با هم ارزیابی می کنیم. او در روز دوازدهم مارس توئیت زد:« باید به صورت مداوم، ماه کامل مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد. چه موقعیت سیاره ای را در نظر بگیرید و چه نه. شما نمی توانید یک متد را با متد دیگری مقایسه کنید. ماه کامل در روز ششم فوریه، با دو پیوند سیاره ای همگرا شد. (ششم فوریه روز وقوع زلزله مرگبار ترکیه وسوریه بود). این اتفاق تصادفی نبود.

بیشتر بخوانید:

  • پاسخ کوبنده زلزله‌شناس هلندی به مخالفانش/ عکس

  • تولید برق از هوایی که نفس می‌کشیم!

توئیت بعدی او در همان روز منتشر شد:« در SSGEOS، موسسه ما، به تصادفی بودن اتفاقات اعتقادی نداریم. ما بر این باور هستیم که منظومه شمسی با یک اتم قابل مقایسه است. اما در مقیاس کیهانی؛ که به موجب آن سیارات در نقش الکترونها هستند و مثل آهنرباهای متحرکی، وقتی به موقعیت های خاصی می رسند، امواج الکترونیکی ایجاد می کنند.»

هوگربیتز کمتر از یک روز پیش، درباره موقعیت سیاره زهره و نقش آن در زلزله ترکیه توئیت زد:« سیاره زهره نقش مهمی را در زلزله روز ششم فوریه ایفا کرد. اینجا ما آماری ارائه می دهیم که بتوانید همبستگی قوی و غیرقابل انکار بین سیاره زهره و زلزله های بزرگ را مشاهده کنید.»

و ده ساعت بعد با اشاره به سابقه دیرین تجزیه و تحلیل جایگاه سیاره ها در منظومه شمسی توئیت زد:« در گذشته برخی از دانشمندان شجاع مشاهدات و تحقیقات واقعی را در این زمینه انجام دادند.» وبه توئیتی از هانا ماتر که به تحقیقات پدر ستاره شناسش که حدود ۳۰ سال پیش تئوری مشابهی را مطرح کرده بود اشاره کرد.»

هوگربیتس کمی بعد توئیت زد:« در روزهای آینده شاهد فعالیتهای لرزه ای قوی تری باشید.» و سپس نوشت:« زمان آن فرا رسیده که سیستم اعتقادی که صرفا مبتنی بر یک نظریه ۳۰۰ ساله است را کنار گذاشته و نظریه های جدید را که شامل میدان های الکترومغناطیسی سیارات نیز می شود، بپذیریم.»

Untitled.jpg

موسسه SSGEOS نیز در همان زمان، در توئیتی مشابه، با انتشار نموداری، در پیش بینی زمین لرزه های قوی در روزهای آتی نوشت:« در آخرین پیش بینی هندسه بحرانی، روز سیزدهم ذکر شده بود. این شامل هندسه عطارد و زهره است.در روزهای آینده مراقب زلزله های قوی تری باشید؛ چرا که زمین در پیوند چهارگانه با خورشید، عطارد و نپتون قرار خواهد گرفت.»

آخرین توئیت هوگربیتس در تائید این نظریه ، اشاره به زلزله سال ۱۹۹۹ ترکیه بود:« سوالات متعددی در مورد زلزله های سال ۱۹۹۹ ترکیه دریافت کردم مبنی بر اینکه آیا آن زلزله ها با آمار سیاره ناهید که منتشرکردیم مطابقت دارند یا خیر. در حقیقت هر دو زلزله بزرگ، با آمار مطابق هستند. ولی در حال حاضر هندسه سیاره ای مشابهی را نداریم.»

حالا باید منتظر ماند و دید که پیش بینی او برای وقوع زلزله قوی تر در روزهای آتی محقق می شود یا خیر و نظر دانشمندان و منجمان درباره تئوری مطرح شده توسط هوگربیتس چه خواهد بود.

۵۸۵۸

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا