چهارمحال و بختیاری

راستینه: حل تنش‌های آبی چهارمحال و بختیاری تا پایان ۱۴۰۱/ بهشت‌آباد اجرایی نمی‌شود

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد، احمد راستینه شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه ملی گفت: حرف ما با تمام مسئولان این است که نگاه واقع‌بینانه‌ای به انتقال آب از استان ما داشته باشند و برای آنچه که وجود ندارد، سرمایه‌گذاری نکنند.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما مخالف انتقال آب نیستیم، ما می‌گوییم اصلا آبی برای انتقال وجود ندارد.

وی افزود: جالب است که عده‌ای می‌گویند چرا مسئولان چهارمحال و بختیاری مخالف انتقال آب هستید در صورتی که اگر ما مخالف بودیم تاکنون این حجم از آب به استان‌های دیگر منتقل نمی‌شد.

راستینه اضافه کرد: در حال حاضر مشکل این است که آبی وجود ندارد که بخواهیم برای انتقال آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به استفاده بهینه از آب در حوزه‌های مختلف چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: استان ما رتبه دوم اجرای شیوه‌های نوین آبیاری در کشور است و همچنین بیشترین گام‌ها را در تغییر شیوه الگوی کشت و ایجاد گلخانه‌ها برداشته‌ایم.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس ادامه داد: ما به تمام تعهدات خود عمل کرده‌ایم چرا که تمام کنتورهای بهره‌برداری آب ما هوشمند است و قطره‌ای اضافه نمی‌توانیم برداشت کنیم.

توقف بهشت‌آباد از دستاوردها ۲ ساله نمایندگان است

راستینه در دفاع از عملکرد نمایندگان مجلس در خصوص مسایل آبی، توضیح داد: ما توانستیم پروژه غیرفعال بن-بروجن را فعال کنیم و ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح بگیریم؛ همچنین توقف تونل بهشت‌آباد از دستاوردها دیگر نمایندگان فعلی است و این پروژه در استان اجرایی نخواهد شد.

راستینه با اشاره به اینکه امروز همه مردم چهارمحال و بختیاری باید مطالبه‌گر باشند، گفت: وحدت بین مردم و مسئولان و تقویت روابط بین‌بخشی مانند ارتباط قوی آبفا و آب منطقه‌ای از دستاوردهای دیگر این ۲ سال نمایندگان بوده است.

برای پیگیری حقوق مردم قسم خورده‌ایم

وی در ادامه اضافه کرد: برای پیگیری حقوق مردم قسم خورده‌ایم و صدای مردم را به گوش تصمیم‌گیران کشور خواهیم رساند و مطالبات آبی و به حق مردم را پیگیری خواهیم کرد.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس خاطرنشان کرد: در حوزه حل مشکلات و تنش‌های آبی استان تا پایان سال ۱۴۰۱ گام بلندی برداشته خواهد شد.

انتهای پیام/۶۸۰۲۴

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا