Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
رامسر آخرین پرچمدار زرد کرونایی استان مازندران شد - خبرگزاری برگزیده های ایران
سلامت

رامسر آخرین پرچمدار زرد کرونایی استان مازندران شد

به گزارش برگزیده های ایران، سامانه ماسک متعلق به وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تازه‌ترین ارزیابی خود از وضعیت کرونایی کشور که نتایجش را امروز منتشر کرد ، رنگ زرد کرونایی را از شهرستان تنکابن در غرب مازندران برداشت تا رامسر تنها پرچمدار این رنگ کرونایی در استان باقی بماند.

ارزیابی جدید سامانه ماسک پس از دو هفته سکوت و رصد وضعیت کشور به دنبال ورود سویه اومیکرون منتشر شده است. آخرین ارزیابی این سامانه پیش از این ۲۷ آذر ماه منتشر شده بود.

 رامسر ۱۶ مهر ماه به عنوان آخرین شهرستان مازندران پس از پشت سر گذاشتن موج پنجم کرونا از رنگ نارنجی به زرد تغییر وضعیت داده بود و از آن زمان تاکنون که تقریبا سه ماه سپری می شود در همین وضعیت باقی مانده است.

طبق ارزیابی جدید سامانه ماسک در حال حاضر ۲۱ شهرستان دیگر مازندران شامل آمل، بابل، بابلسر، میاندورود، ساری، نکا، بهشهر، گلوگاه، سیمرغ، قائم‌شهر، جویبار، فریدونکنار، محمودآباد، کلاردشت، عباس آباد، نوشهر، چالوس، نور ، سوادکوه ، سوادکوه شمالی و تنکابن در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند .

این نقشه رنگ بندی تنها براساس روند بستری است.رنگ زرد به معنای خطر متوسط محسوب می شود. مناطقی که با این رنگ مشخص می شوند به این معناست که در آنجا بستری روزانه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر جمعیت است.

رنگ آبی در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنی خطر کم است. این رنگ به مناطقی داده می شود که آمار بیماران کرونایی بستری روزانه در آنجا ۲ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت باشد.

در حالی وضعیت مازندران به سمت یکپارچه شدن آبی کرونایی در حرکت است ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران  امروز از افزایش آمار ابتلا به سویه اومیکرون در مازندران خبر داده  و گفت: در روزهای گذشته چندین نفر در استان به سویه جدید کرونا مبتلا شده‌اند  و سویه اومیکرون با سرعت زیاد در استان در حال گسترش است.

دکتر قاسم اویس آمار افراد مبتلا یه اومیکرون را اعلام نکرد ولی افزود:  اومیکرون تنها در بابل باقی نماند و طی روزهای گذشته در برخی دیگر از شهرستان‌های استان شیوع پیدا کرده است.

با این حال دکتر محمد هاشمی سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت کشور شنبه شب در توییتی موارد تایید شده به سویه اومیکرون را ۹ نفر در زیر مجموعه علوم پزشکی مازندران و ۴ نفر در بابل اعلام کرده بود.

 بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان با ۸۱ بیمار جدید به ۲۸۶ نفر رسید. طی ۲۴ ساعت گذشته ۴ نفر دیگر از شهروندان مازندرانی هم به خاطر ابتلا به کرونا جان باختند.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا