آذربایجان شرقی

رانت و فساد درحوزه بیمه در شهرداری تبریز!

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، سیدکاظم زعفرانچیلر در جلسه‌ کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار اظهار کرد: یکی از پرمخاطب‌ترین و پرترددترین مکان‌ها در حوزه‌ گردشگری مدخل‌ها و خروجی‌های شهرمان به شمار می‌رود که باید در این راستا از ظرفیت‌های موجود برای معرفی تبریز استفاده کنیم.

وی ابراز کرد: فرودگاه، ترمینال و جاده‌ها از ویترین‌های شهری بوده که گردشگران بسیاری با این محل‌ها در ارتباط هستند که می‌توانیم در حوزه گردشگری از پتانسیل‌های این مکان‌ها به ویژه فرودگاه استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز گفت: متاسفانه موضوعات مربوط به گردشگری تبریز در فرودگاه نمود چندانی ندارد. در این راستا خواهان همکاری فرودگاه و شهرداری هستیم تا از ظرفیت این مکان در راستای معرفی تبریز برای گردشگران استفاده شود.

زعفرانچیلر بیان کرد: بهتر است برنامه‌ای برای همکاری فیمابین فرودگاه و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز تدوین شده و در قالب لایحه به کمیسیون ارجاع داده شود.

علی نوای باغبان، نائب رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز هم در این باره بیان کرد: کمیسیون بیشتر دنبال ریل‌گذاری بوده و در سیاست‌های کلان حوزه گردشگری می‌تواند تصمیماتی را لحاظ کند.

وی در ادامه‌ سخنان خود اظهار کرد: ما باید به موضوع گردشگری بیش از پیش اهمیت دهیم و در این راستا اقداماتی را عملیاتی کنیم تا گردشگری جانی دوباره گیرد.

گزارش فارس حاکی است، در ادامه  این جلسه موضوع طرح یک فوریتی ایجاد سامانه متمرکز بیمه شهرداری تبریز که پیش از این توسط رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار ارائه شده بود، مورد بررسی قرار گرفت.

زعفرانچیلر در این خصوص بیان کرد: بر اساس این طرح شهرداری موظف به راه‌اندازی کارگزاری حقوقی بیمه از طریق اخذ مجوز رسمی از بیمه مرکزی است و می‌تواند هزینه‌های چندین میلیاردی خود در حوزه بیمه را مدیریت کرده و حتی به کسب درآمد اقدام کند؛ ضمن اینکه رانت و فسادهای احتمالی در این حوزه نیز کاهش جدی خواهد داشت.

وی در ادامه ی سخنان خود افزود: با توجه به اینکه اخذ کارگزاری بیمه زمانبر است، می‌توانیم فراخوانی به بیمه‌ها ارائه دهیم که هر کدام حق بیمه کمتری می‌گیرند، بیایند و مشغول فعالیت شوند تا بیمه‌ها را در یک جا متمرکز کنیم.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه سخنان خود عنوان کرد: این طرح سالانه ۲۵ تا ۳۰ میلیارد تومان آورده برای شهرداری دارد.

احد صادقی، دبیر کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار هم در این رابطه اظهار کرد: ثبت سامانه بیمه‌های مختلف و اخذ نمایندگی به منظور بازگشت پورسانت به حساب شهرداری می‌تواند عملیاتی شود ولی اخذ کارگزاری امکان‌پذیر نیست.

علی نوای‌باغبان، نائب رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار هم در این راستا عنوان کرد: با طرح سامانه متمرکز بیمه شهرداری تبریز می‌خواهیم در خصوص بیمه‌ها نظمی ایجاد شود، همچنین افراد می‌توانند با هزینه نسبتا کمتر، از این طریق اقدام به بیمه‌گذاری کنند.

در پایان این جلسه مقرر شد تا لایحه‌ای برای همکاری فی‌مابین فرودگاه و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز به کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی ارجاع داده شود.

همچنین مقرر شد شهرداری در حوزه ایجاد سامانه متمرکز بیمه برای کاهش هزینه‌ها، گسترش دامنه بیمه در فعالیت‌های شهری و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری تبریز لایحه خود را ارائه دهد.

انتهای پیام/
 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا