قزوین

راه‌اندازی موزه خوشنویسی در سرای سعدالسطنه قزوین

راه‌اندازی موزه خوشنویسی در سرای سعدالسطنه قزوین

به گزارش خبرگزاری برگزیده از قزوین؛ جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست قاسم اللهیاری و با حضور اعضای شورای و جمعی از مدیران شهری و با هدف بررسی لوایح مربوطه و تخصصی شدن فرهنگسراها و راه اندازی موزه خوشنویسی در سعدالسلطنه در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، به منظور بهبود و ارتقای سیما و منظر شهری لایحه برای ساخت سازه های نوری درخت سرو به تعداد ۲۰ عدد با قیمت ۶۰۰ میلیون تومان با حضور منجم مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین تشریح گردید و مورد موافقت کمیسیون قرار گرفت.

همچنین در ادامه جلسه،لایحه دیگر این سازمان مربوط به بارگزاری اسناد مجوز عقد قرارداد چاپ بنر به متراژ ۱۵هزار متر به مدت یکسال در سامانه ستاد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در بخش دیگر این جلسه، برجی رییس سازمان فرهنگی ورزشی به تشریح اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته در این سازمان در حوزه مناسبت های ملی و مذهبی از جمله جشن نیمه شعبان، مبعث، روز ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر و دهه فجر پرداخت.

برجی همچنین به اقدامات فرهنگسرای خانواده و خانه مشارکت‌های مردمی سازمان و خانه سلامت اجتماعی در هادی آباد و برنامه ریزی تخصصی برای هر فرهنگسراها و خانه های فرهنگ شهرداری قزوین اشاره کرد و گفت: به منظور ارزیابی بهتر اعضای شورا پیشنهاد می شود تا برای در جریان قرار گرفتن اقدامات و فعالیت های خانه های فرهنگ شهرداری بازدیدی صورت گیرد.

اللهیاری رییس این کمیسیون نیز در سخنانی بر لزوم ایجاد تنوع در برنامه های هر کدام از فرهنگسراها و رویکرد تخصصی آنها تاکیدکرد.

مهری السادات تقوی دبیر این کمیسیون نیز با تاکید بر ایجاد خلاقیت و نوآوری در برنامه های فرهنگسراها و خانه های فرهنگ شهرداری خاطر نشان کرد: به نظر می رسد هیچ خلاقیت و اقدام نوآورانه ای در برنامه های خانه فرهنگ و فرهنگسراها وجود ندارد و با همان روال و فعالیتهای قدیمی کار می کنند.

در بخش دیگر این جلسه، موضوع راه اندازی موزه خوشنویسی در سرای سعدالسطنه قزوین در دستور کار قرار گرفت که توسط حجت الاسلام محمودی کلایه رییس سازمان نوسازی و بهسازی نکات و مواردی پیرامون این موضوع مطرح گردید.

وی ادامه داد: در حوزه موزه هایی که در سرای سعدالسطنه وجود دارد یکسری مباحث فنی با صندوق احیا داریم .

به گفته محمودی کلایه راه اندازی موزه خوشنویسی در این مجموعه تاریخی در دستور کار سازمان قرار دارد و برای ایجاد زیر ساخت های فنی و شرایط نگهداری آثار خوشنویسی نیز ضرورت دارد اقداماتی صورت گیرد.

در ادامه اللهیاری، رییس کمیسیون فرهنگی خواستار تسریع در ایجاد شرایط راه اندازی موزه خوشنویسی در سرای سعدالسطنه قزوین شد.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا