سلامت

راهکار مقابله با پدیده “نه به واکسن” افزایش آگاهی مردم است

«محمدعلی محسنی بندپی» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برگزیده های ایران  با بیان اینکه از نظر تعداد واکسن در کشور در مضیقه نیستیم، گفت: در ابتدای دولت سیزدهم تامین و توزیع واکسن شتاب جدی گرفت و امیدواریم در روزها و هفته‌های آینده تامین و توزیع واکسن تسریع شود.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۵۰ درصد جمعیت کشور در برابر کرونا واکسینه شدند، گفت: اگر قرار است مقابل پیک ششم کرونا را گرفته و برابر نوع دلتا پلاس ویروس به عنوان نمونه خطرناک کرونا بایستیم، باید واکسیناسیون عمومی را به بالای ۹۰ درصد برسانیم تا برابر گونه جدید کووید ۱۹ ایمن شویم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزارت بهداشت ودرمان نباید در موضوع واکسیناسیون عمومی کوتاه بیاید.

وی یادآورشد: بهتر است مردم در تزریق دُز دوم، از همان نوع واکسن که در دُز اول دریافت کردند، استفاده کنند. ولی برای دُز سوم واکسیناسیون در صورت تغییر در مدل و نوع واکسن، اشکالی در این باره وجود ندارد. به عنوان مثال اگر فردی در دُز اول و دوم واکسیناسیون از سینوفارم استفاده کرده است، می‌تواند در دُز سوم آسترازنکا یا واکسن دیگری را در سبد واکسیانسیون خود قرار دهد.

بندپی درباره برخی تجمعات و کمپینها علیه واکسیناسیون سراسری اظهار کرد: مردم در هر جامعه‌ای دارای رفتارهای فردی و اجتماعی هستند. رفتار فردی ممکن است به سایر افراد آسیب وارد نکند. اما در رفتار اجتماعی اگر به عنوان مثال فردی ناقل بیماری کرونا باشد یا بیمار باشد و اصرار به عدم واکسیناسیون کرده و خطری جدی برای جامعه ایجاد کند، در این زمان حاکمیت باید وارد مسئله شود.

وی با بیان اینکه برخورد جبری در زمینه کسانی که مایل به تزریق واکسن نیستند، ‌ منجر به پاسخ درست و مثبتی نخواهد شد، ‌گفت: ولی تنها راه مواجهه با این پدیده اجتماعی افزایش آگاهی در بین مردم است و افزایش آگاهی و اطلاعات مردم کشور سبب کاهش مقاومت آنها برای تزریق واکسن می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس درباره اینکه برخی از زوجین نگران عدم باروری در صورت تزریق واکسن کرونا هستند، خاطرنشان کرد: در هیچ مطالعه‌ای تا امروز ثابت نشده که واکسیناسیون کرونا، سبب ناباروری می‌شود و سند علمی هم در این زمینه منتشر نشده است. اما برخی از افراد در این زمینه شایعه سازی می‌کنند که مطالب منتشر شده آنها به ویژه در فضای مجازی سند علمی محسوب نمی‌شود و درست نیست.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا