کهگیلویه و بویراحمد

راه‌اندازی دفاتر بسیج تجار در استان‌ها و مناطق آزاد/ بدون FATF هم واکسن وارد کردیم

به گزارش برگزیده های ایران از یاسوج، دفتر تخصصی بسیج تجار و فعالان اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور جانشین فرمانده سپاه فتح، جانشین بسیج اصناف، مدیرکل شورای بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق ایران و دیگر مسئولان افتتاح شد

در این مراسم سرهنگ مصطفی مثنوی جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با گرامیداشت  هفته بسیج دانش‌آموزی گفت:  تفکر بسیجی در اتاق بازرگانی استان وجود دارد و اتاق بازرگانی در گره‌گشایی از مشکلات و موانع در استان اقدامات زیادی انجام داده است.

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حادثه زلزله سال ۹۶ کرمانشاه افزود: اولین دستگاهی که در استان کهگیلویه و بویراحمد برای کمک به مردم زلزله‌زده آستین همت بالا زد اتاق بازرگانی  و بخش خصوصی بود که محموله بزرگ ۶۰ کامیونی را علی‌رغم نبود صنعت بزرگ در استان راهی کرمانشاه کرد و چراغ امید را در دل مردم روشن کرد.

 

وی با بیان اینکه کمک و همراهی اتاق بازرگانی مثال‌زدنی است، گفت: رئیس اتاق بازرگانی یاسوج دغدغه توسعه و پیشرفت استان را دارد و بخشی از موفقیت‌ها را مرهون همین دلسوزی‌ها در اتاق بازرگانی هستیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: اقدامات اتاق بازرگانی در استان قابل قبول است.

تفکر بسیجی برای بازگشت واحدها به چرخه تولید

در ادامه جبار کیانی‌پور با اشاره به لزوم ورود تفکر و ارزش‌های بسیجی در رویدادها و تصمیم‌گیری اقتصادی گفت:  امروز بیست و پنجمین دفتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی در این استان افتتاح شد که رویدادهای مهمی است و امید می‌رود با کمک سپاه و بسیج مشکلات واحدها رفع و به چرخه تولید بازگردند.

وی به حوادث و رویدادهایی که چند سالی است کشور درگیر آن است اشاره کرد و گفت: امروز کشور شرایط سختی را به دلیل ناجوانمردی‌های دشمن تحمل می کند تحریم ها و شرایط اقتصادی و آخرین مورد از رفتار ناجوانمردانه دشمن هم حادثه هفته گذشته بنزین بود.

 

کیانی بیان کرد: به دلیل کارآمدی سایر بخش‌های نظام، دشمن نتوانسته کاری از پیش ببرد به همین جهت به سراغ اقتصاد و  معیشت مردم رفته است و در این جنگ فعالان اقتصادی، بازرگانان، کارگران و تولید کنندگان سربازان این جنگ هستند که نیاز به حمایت دارند.

کیانی با بیان اینکه بازار و اصناف همواره در شرایط حساس و حاد در کنار نظام و انقلاب بوده،  گفت: متناسب با رفتار دشمن باید حرکت و واکنش داشته باشیم تا بتوانیم نقشه‌ها و برنامه‌های آنان را خنثی کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج ضمن قدردانی از همراهی سردار خرمدل فرمانده سپاه فتح با بخش تولید و حوزه اقتصادی استان گفت: مایه مباهات و خوشحالی است که فرمانده سپاه چنین تفکری دارد، حوزه اقتصادی استان در هر موردی که با مشکل مواجه شده سپاه حمایت کرد.اشتغالی که سپاه ایجاد کرد کمتر از کار دولت نیست.

وی با بیان اینکه اتاق در همه مراحل در کنار دولت بوده و ضروری است از تفکر بسیجی برای رونق اشتغال در استان کهگیلویه و بویراحمد برخودار شویم، از سپاه تقاضا کرد برای فعال شدن ظرفیت‌های استان که خالی مانده با بخش تولید همکاری بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به کارخانه کنسانتره و صنایع تبدیلی  مستقر در شهر مادوان گفت: این کارخانه حدود ۲۰ سال است که به دلیل اختلاف شرکاء تعطیل شده،  علاوه بر این کارخانه قند و باطری‌سازی هم تعطیل است که بازگشت این واحدها به چرخه نیازمند نگاه حاکمیتی است.

کیانی با یادآوری جنگ اقتصادی گفت: باید متناسب با شرایط  جنگی حاکم تصمیم‌گیری کنیم، واحدهایی که امکان بازگشت آنها در بازده زمانی ۶ ماه تا یکسال است و می‌توانند اشتغالی خوبی ایجاد کنند شناسایی و به چرخه تولید بازگردند.

کیانی با بیان اینکه برای رفع مشکلات همین کارخانه کنسانتره بارها فریاد زدم و کمک خواستم که به چرخه تولید بازگردد گفت: خروجی جلسه امروز بازگشت ۱۰ تا ۲۰ واحد به چرخه تولید با تفکر و مشارکت سپاه و بسیج باشد.

تلاش بسیج اصناف برای بازگشت کارخانه کنسانتره و صنایع تبدیلی

در ادامه محمد حیدری جانشین بسیج اصناف کشور راه‌اندازی دفتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی را رویدادی مهم و مبارک دانست و گفت: هدف از راه‌اندازی دفاتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی کمک به دولت‌ها است.

 

حیدری با بیان اینکه ممکن است دولت‌ها اشراف لازم را به ظرفیت و توانمندی‌های این حوزه نداشته باشند گفت:  دفاتر بسیج در این راه به دولت برای شناختن ظرفیت‌ها کمک می‌کند.

وی بیان کرد: بخش خصوصی اولین کارخانه چادر مشکی را دهه ۸۰ در خوانسار راه‌اندازی کرد اما به دلیل عدم مشورت از اتاق بازرگانی و بخش خصوصی تعطیل شد تا اینکه سال گذشته بعد از چند سال تعطیلی دوباره به چرخه تولید بازگشت و سرپا شد.

وی بیان کرد: این کارخانه ۱۰ میلیون متر در سال تولید دارد که اعلام کردند توانایی تولید ۲۰ میلیون متر پارچه مشکی در سال وجود دارد.

جانشین بسیج اصناف کشور با اشاره به تعطیل بودن کارخانه کنسانتره و صنایع تبدیلی یاسوج گفت: بسیج اصناف آماده مشارکت جهت رفع مشکل این کارخانه است.

وی با بیان اینکه استان در بخش کشاورزی و گیاهان دارویی و باغی ظرفیت خوبی دارد به همین جهت بسیج اصناف را کمک‌یار خود بدانید،گفت:  دولت سیزدهم دغدغه تولید و رفع مشکلات واحدها را دارد لذا به کمک همدیگر بیایم.

تحریم و FATF حل نشد اما واکسن وارد کردیم

حیدری بیان کرد: بسیج‌‌هایی که  در سراسر کشور  راه اندازی شدند در موقعیت خوبی قرار دارند است در ۳۱ استان و مناطق آزاد این دفتر برای پشتیبانی از بخش اقتصادی راه‌اندازی می‌شود.
 
همچنین جواد اسلامی با بیان اینکه  جایگاه بسیج شکستن بن‌بست‌ها است گفت: رهبری فرمودند بسیج در معیشت مردم وارد شود دیدگاه ما در بسیج تخصصی، فرمایشات رهبری است.

اسلامی بیان کرد: روزی که آقای رئیسی شروع به کار شدند اولویت کرونا اعلام شد به همین دلیل ۱۶۱ میلیون دُز واکسن وارد کشور شد که این کار کم و کوچکی نیست نه  اف‌ای‌تی‌اف حل شد نه تحریم اما با مشارکت بسیج و بخش خصوصی واکسن وارد کردیم.

 

اسلامی بیان کرد: این حرکت بسیجی باعث شد ظرف دو ماه حدود ۷۰ میلیون نفر واکسن تزریق کنند. بعد  از این کار خوب و ارزشمند اعلام شد که اولویت دوم اقتصاد توجه به معیشت مردم و ایجاد اشتغال است که بسیج اینجا باید تخصصی و کارشناسی وارد شود.

اسلامی بیان کرد: هدف ما از تشکیل دفاتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی پر شدن شکاف ایجاد شده میان دولت و ملت است. در مسئله بنزین هفته گذشته دیدیم مردم که در واکسن به دولت اعتماد داشتند در این حادثه چقدر خوب عمل کردند و پای کار آمدند.

وی با اشاره به اینکه وزارت صمت به دنبال احصاء زیرساخت ‌های استان‌ها است گفت: اتاق بازرگانی با همکاری سازمان صمت اطلاعات را جمع‌‌آوری و در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دهد.

در پایان این برنامه ارسلان‌جو رئیس ستاد تخصصی اقشار ۲۲ گانه بسیج کهگیلویه و بویراحمد گفت: بسیج ۵۴۰ واحد تولیدی کوچک در استان را رصد کرده که ۱۱۰ واحد تسهیلات دریافت کرده اما تولیدی نداشتند لذا بسیج سپاه  آمادگی دارد تمام اطلاعات را در اختیار اتاق بازرگانی قرار دهد.

به گزارش فارس؛ اصغر جهانبانی رئیس دفتر تخصصی بسیج تجار و فعالان اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد و سید هادی اسلام زاده هم دبیر این دفتر شدند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا