کرمان

راه‌اندازی موکب بین‌الملل سردار دل‌ها در کرمان با حضور ۴۳ کشور

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از سال گذشته  کمیته روحانیت مساجد و تشکل‌های مردمی در مکتب سلیمانی تشکیل شد و ستاد مردمی در سراسر استان کرمان شکل گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به تاکید رهبری بر مردمی برگزار شدن برنامه‌های مکتب سلیمانی ادامه داد: ستادهای مردمی در استان‌های مختلف نیز شکل گرفته است تا مردم در حوزه مکتب سلیمانی چه می‌کنند و ما آن را هدفمند و تسهیل کنیم.

حقانی اضافه کرد: کمیته اسکان با هم‌افزایی مجموعه‌های مردمی را به هم‌متصل کردند و با همکاری مساجد تکایا و منازل مردمی آماده می‌شود.

وی افزود: کمیته مواکب نیز در کرمان راه‌اندازی شده است و غذا برای زائران تهیه و توزیع می‌شود و کمیته بین‌الملل نیز با دغدغه کار مردمی در حوزه بین‌المللی تشکیل شد و موکبی با حضور ۴۳ کشور راه‌اندازی شده است و همایش بین‌الملل و ۵ هزار بسته فرهنگی از دیگر اقدامات این کمیته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان از طراحی یک نرم‌افزار با قابلیت نصب برای زائران با ارائه اطلاعات مورد نیاز خبر داد و ابراز داشت: کمیته رسانه و فضای مجازی و کمیته حسینیه سیار نیز تشکیل شده است.

رئیس کمیته مردمی ستاد بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در استان کرمان اظهار کرد: چهار شب اجتماع هیئت‌های مذهبی با حضور ذاکران و سخنرانان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

حقانی ادامه داد: مساجد در سراسر استان کرمان برنامه‌های شاخص به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی را برگزار می‌کنند و کمیته مواسات نیز با ارائه بسته‌های معیشتی و کمیته ویژه خانواده شهدای تشییع را هم تشکیل داده‌ایم که خانواده شهدا دعوت شده‌اند و مراسم شهدای تشییع در محل گلزار شهدای کرمان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تربیت یک‌هزار راوی برای روایتگری در کرمان در راستای انتقال محتوا با موضوع حاج قاسم بیان داشت: دوره‌های آموزشی برای این راویان در کرمان برگزار می‌شود و دغدغه ما این است که کارها به صورت مردمی باشد و جریان مردمی متحد شوند.

راه‌اندازی ۸۰ موکب سردار دل‌ها در کرمان

در عین حال حجت‌الاسلام حسن عسکری‌نیا مسوول مواکب ستاد مردمی استان کرمان اظهار داشت: امسال جمعیت زیادی برای زیارت حاج قاسم در دومین سالگرد شهادت وارد استان کرمان می‌شوند و ۸۰ موکب برای خدمت‌رسانی به زائران در نقاط مختلف از جمله ورودی‌های استان راه‌اندازی می‌شود.

وی بیان کرد: خدمات مختلف از جمله درمان، تغذیه و اسکان به زائران حاج قاسم در مواکب ارائه می‌شود و در ورودی‌های شهر کرمان نیز مواکبی به صورت ۲۴ ساعته راه‌اندازی شده است.

عسکری‌نیا از راه‌اندازی مواکب با حضور استان‌هایی چون مشهد در کرمان خبر داد و یادآور شد: موکب بین‌الملل با حضور ۴۳ کشور در محل گلزار شهدای کرمان راه‌اندازی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بانک اطلاعاتی مواکب حاج‌قاسم در استان کرمان راه‌اندازی می شود تا در سال‌های آینده خدمات خوبی به زائران ارائه شود.

آمادگی ۷۰ تکیه و مسجد برای اسکان ۱۷ هزار زائر حاج قاسم

علی اشرفی دبیر کمیته مردمی ستاد مردمی حاج قاسم سلیمانی استان کرمان هم در سخنانی ابراز داشت: اسکان، مراکز خدمات رسان درمانی و تغذیه‌ای، اطلاعات مورد نیاز درباره برنامه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری کرمان در نرم‌افزار جهان شهر مقاومت دیده شده است.

وی از آماده‌سازی ۷۰ تکیه و مسجد برای خدمت‌رسانی به بیش از ۱۷ هزار زائر حاج‌قاسم در شهر کرمان طی روز خبر داد و عنوان کرد: هر کدام از مراکز ما فقط دو شب خدمت رسانی به زائران را انجام می‌دهد.

اشرفی ادامه داد: دیدار با خانواده شهدای تشییع در استان کرمان سایر استان‌ها با حضور مسولان استانی در دستور کار قرار دارد و یادواره شهدای تشییع و شهدای مقاومت همزمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی برگزار می‌شود.

وی از راه‌اندازی موکب‌های فرهنگی بانوان در سطح شهر کرمان خبر داد و بیان داشت: اسکان در تکایا و مساجد نیز برای بانوان، آقایان و خانوادگی دیده شده است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا