آذربایجان غربی

راه‌اندازی گالری مجازی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرنگار برگزیده های ایران احد هوشمند مدیر‌کل حوزه هنری استان در خصوص فعالیت‌های حوزه هنری اظهار داشت:در شرایط فعلی جامعه کمبود هنر در خانواده به شدت احساس می‌شود و وضعیت کرونایی باعث تلنگر شد تا بیشتر به این موضوع پرداخت شود و مرکز دیجیتال حوزه هنری به سمت بستر سازی در این حوزه حرکت می‌کند.

هوشمند در ادامه با بیان اینکه دنیای هنر نیز در حال تطبیق خود با واقعیت مجازیست افزود:واقعیت مجازی  کاربر را به سمتی هدایت می‌کند که بیشتر و ملموس تر بتواند یک اتفاق هنری را لمس کند بدون اینکه در آن مکان حضور فیزیکی داشته باشد و حوزه هنری با برگزاری گالری مجازی این فرصت را ایجاد کرده تا آثار هنرمندان به صورت مجازی هم در اختیار علاقه‌مندان قرار بگیرد و این فرصت باعث از بین رفتن هزینه ها و محدودیت ها برای افراد می‌شود.

وی با بیان اینکه تعامل با دنیای مجازی باعث ابتکار عمل در هنرمندان می‌شود تصریح کرد:اگر با دیدگاه بستر سازی فضای مجازی برای رفع مشکلات هنرمندان نگاه کنیم تعدادی مشکلات از جمله؛ مجوز گیری مکان برگزاری و وضعیت نشر آثار در فضای مجازی مرتفع می‌شود و این فرصت ایجاد می‌شود که محدودیت زمانی نمایش اثر هنرمند از میان برود در صورتی که در فضای واقعی با این مشکلات روبرو هستند و در این شرایط احتمالاً هزینه تولید کمتر می‌شود.

مدیر‌کل حوزه هنری استان خاطر نشان کرد:برگزاری گالری مجازی نه تنها باعث به انزوا کشیدن نمایشگاه‌های فیزیکی نمی‌شود بلکه باعث تقویت آن هم می‌شود چون زمینه‌ساز معرفی هر چه بیشتر آثار هنری به عموم جامعه می‌شود و این امر در اقتصاد هنر و هنرمند تاثیر مثبتی دارد.

هوشمند بیان کرد:پروژه ایجاد گالری مجازی در استان‌ها کلید خورده است و قطعاً ادامه دار خواهد بود و این مسئله یک ارزش افزوده‌ای برای حوزه هنری در تعامل با جامعه هنری خواهد داشت و باید از زاویه صدور اندیشه و فکر هم به این مسئله نگاه کرد تا باعث بهبود هر چه بیشتر شود.

وی گفت:گالری مجازی باعث حضور هنرمندان در عرصه بین‌الملی هم می‌شود چون ما با یک فضای باز روبرو هستیم که در یک جغرافیای خاص حضور ندارد اگر بتوانیم با نمایشگاه‌های مجازی این فرصت را ایجاد کنیم که در سطح بین‌الملل هم نقش‌آفرینی کنیم حضور هنرمندان در عرصه بین‌الملل امری طبیعی خواهد بود.

احد هوشمند در پایان بیان کرد:ایجاد موزه هنری بستگی به سیاست‌های حوزه هنری دارد هر چند این مسئله از طرف کارشناسان پیشنهاد شده است تا به این سمت قدم برداریم ولی موانعی هم پیش‌رو خواهیم داشت چون تجهیز و نگهداری آن مشکل و پر هزینه است اما اگر ظرفیتی برای ایجاد آن فراهم شود از این امر استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا