آذربایجان شرقی

راه‌اندازی ۲۶۸ واحد صنعتی جدید و اشتغال‌زایی برای ۲۲۰۰ نفر در آذربایجان‌شرقی

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، غلامعلی راستی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران  با اشاره به سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۷۵۲ میلیارد تومانی در این حوزه، از راه‌اندازی ۲۶۸ واحد صنعتی جدید در ۷ ماهه امسال در استان خبر داد و اظهار داشت: با راه‌اندازی این میزان واحد صنعتی در استان زمینه اشتغال بیش از ۴ هزار نفر در استان فراهم شده است.

وی افزود: طی مدت یاد شده در سال‌جاری، ۱۳۰ واحد صنعتی جدید ایجادی با سرمایه‌ای بالغ بر ۱۱۰۰ میلیارد تومان و اشتغال بیش از ۲ و ۲۰۰ نفری در استان راه‌اندازی شده و با توجه به این آمار رشد تقریبی ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌ایم.

راستی گفت: بیشترین واحدهای راه‌اندازی شده ایجادی در گروه صنعتی محصولات غذایی و آشامیدنی.ها، ساخت منسوجات، ساخت مواد و محصولات شیمیایی، محصولات از لاستیک و پلاستیک و ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات بوده است.

وی افزود: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، بیشترین واحدهای صنعتی ایجادی در شهرستان‌های تبریز، آذرشهر و شبستر راه‌اندازی شده است.

فعالیت ۴ هزار واحد صنعتی در استان 

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی، گفت: واحدهای فعال دارای پروانه بهره‌برداری فعال استان ۴ هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی است.

راستی یادآور شد: فعالیت این میزان واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۴.۶۴۳ میلیارد تومان، اشتغال بیش از ۱۲۷ هزار نفر را موجب شده است.

وی ادامه داد: توزیع شهرستان‌ها و واحدهای فعال نشان می‌دهد بیشترین واحدهای فعال در شهرستان‌های تبریز، آذرشهر، شبستر، بستان‌آباد و بناب قرار دارند.

سرپرست سازمان صمت استان تصریح کرد: بیشتر واحدهای فعال استان در گروه‌های صنعتی محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها، ساخت منسوجات، دباغی، چرم، کیف، چمدان و کفش، ساخت مواد و محصولات شیمیایی، محصولات از لاستیک و پلاستیک، سایر محصولات کانی غیرفلزی، محصولات فلزی فابریکی و ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات می‌باشند.

انتهای پیام/۶۰۰۳۲/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا