قم

راه اندازی دو مرکز شبانه‌روزی واکسیناسیون در قم

به گزارش برگزیده های ایران از قم، بهرام سرمست امروز در حاشیه نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا و در گفت‌و گو با خبرنگاران، با تاکید بر لزوم واکسیناسیون همگانی اظهار کرد: در این نشست بر توسعه واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در کنار رعایت شیوه‌نامه‌ها و موارد بهداشتی تأکید شد.

وی افزود: توجه به توسعه واکسیناسیون در جامعه هدف دانش‌آموزی باید مورد توجه آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی باشد و ضروری است تا این دو نهاد در همکاری و تعامل با یکدیگر، این امر را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

استاندار قم همچنین از خانواده دانش آموزان درخواست کرد تا فرزندان خود را به واکسیناسیون تشویق کنند.

وی به طرح در حال تصویب برای اصناف و کسبه و در نظر گرفتن ضمانت‌های اجرایی برای آن توجه داد و گفت: مقرر شده تا بر اساس این طرح، محدودیت‌ها و تعطیلی‌های مربوط به کرونا به حداقل برسد، البته مشروط بر اینکه واکسیناسیون حداکثری در اصناف و کسبه محقق شده باشد.

سرمست در ادامه افزود: ضروری است تا ابتدای آبان ماه، همه اصناف و کسبه دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده باشند.

استاندار قم سپس به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و ابلاغ سازمان امور اداری و استخدامی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس این مصوبه و ابلاغ، دورکاری در فعالیت کارکنان دولتی و ادارات لغو شده و این افراد موظف به حضور در محل کار خود از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ هستند.

وی به برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی استان برای شبانه‌روزی کردن تعدادی از مراکز واکسیناسیون در قم برای استفاده بهتر از زمان اشاره کرد و یادآور شد: یکی از این مراکز یعنی مرکز روح الله از دیروز فعالیت شبانه‌روزی خود را آغاز کرده و مرکز دیگری نیز به زودی به حالت فعالیت شبانه‌روزی در می‌آید.

سرمست به مصوبه دیگر امروز نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا اشاره کرد و گفت: آمار بیانگر آن است که میزان واکسیناسیون در شهرهای اقماری و مناطق روستایی استان کمتر از شهر قم است و از این رو مقرر شد تا فرمانداران با همکاری مرکز بهداشت استان برای ترویج و تشویق بیشتر واکسیناسیون اقدام کنند.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا وارد پیک ششم بیماری نشویم اضافه کرد: سیاست‌های تشویقی و بازدارنده در حوزه توسعه واکسیناسیون کرونا تداوم دارد و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/۷۸۰۲۸/ص


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا