کهگیلویه و بویراحمد

راه اندازی ۱۰۸ خانه هلال احمر در کهگیلویه وبویراحمد

سید امان الله جهانبین در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: ۱۴ آذر ماه روز جهانی داوطلب را به همه داوطلبین، خیرین، امدادگران ،نجاتگران و اعضای جوانان جمعیت هلال احمرکه همه داوطلبانه به پیشبرد اهداف این نهاد عام المنفعه ومردمی کمک می کنند تبریک می گویم.

وی بیان کرد: اگر پرسنل خدوم جمعیت هلال احمر را پیکره و کالبد به حساب آوریم داوطلبان،امدادگران ، نجاتگران وجوانان روحی مسیحایی اند که لحظه به لحظه به این کالبد جان می بخشند وآن را زنده نگه می دارند . 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در طول فعالیتهای سالانه، خونی که در رگ های بخش بخش بدنه جمعیت هلال احمر جریان دارد همان اعضای داوطلبی هستند که انسان دوستانه، بشردوستانه، مخلصانه، جهادی و مومنانه در راستای اهداف عالی جمعیت هلال احمر و تسکین آلام بشری فعالیت می کنند.

 

جهانبین عنوان کرد: واقدامات آنها موجب برکت و تسهیل و تسریع برنامه‌ها و طرح ها می شوند.

وی گفت: معاونت امور داوطلبان این جمعیت در سال جاری به جهت پوشش امدادی ، خدماتی و حمایتی زلزله سی سخت و همکاری در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت های گسترده و متنوعی داشته است . 

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: برخی از این فعالیتها اعم از برگزاری و اجرای پروژه های سلامت محور در مناطق کمتر برخوردار استان، اجرای طرح حمایت ماندگار، جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی و توزیع بین زلزله زدگان شهرستان دنا ،جذب کمکهای خیرین و توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان و متاثرین از شیوع بیماری کرونا در قالب طرح کمک های مومنانه و تهیه و توزیع بسته های بهداشتی بین بیماران خاص ، سرطانی و صعب العلاج استان اشاره کرد.

 

جهانبین بیان کرد: راه‌اندازی خانه‌های هلال و جذب نیروهای داوطلب در سطح روستاها و ارائه آموزش‌های همگانی برای ارتباط سریعتر در مواقع ضروری و بحرانی، ارائه تجهیزات پزشکی به صورت امانی به نیازمندان، اجرای طرح ارمغان مهر و توزیع بسته‌های نوشت افزار بین دانش آموزان مناطق کمتر برخوردار ، پرداخت هزینه های درمانی و دارویی به بیماران کرونایی و صعب العلاج و اجرای طرح ملی نذر آب در مناطق متاثر از خشکسالی استان کرمان از دیگر خدمات ارائه شده می باشد.

 

وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی خدمات ارائه شده از ابتدای سال تاکنون در این حوزه حدود۴۰۰ میلیارد ریال برآورد شده ، افزود: برگزاری کاروان سلامت و۹پروژه محرومیت زدا درمناطق محروم استان با ۳ هزار و ۳۰۰ نفر بهره ور، جمع آوری بیش از ۴۵ میلیارد و ۱۲۸ میلیون ریال کمکهای، جمع آوری و توزیع بیش از ۳۳۰کمکهای غیر نقدی استانهای مختلف شامل کنسروجات ، پتو وتشک، مواد غذایی، دستگاهای گرم کننده ازوقوع زلزله نقدی خیرین وافراد نیکوکاربا واریز به حساب خیرین جمعیت هلال احمر استان جهت زلزله زدگان شهر سی سخت تا پایان تیرماه سالجاری، توزیع سبد غذایی ومعیشتی به تعداد۹۰۰بسته بین نیازمندان ومحرومین استان، توزیع یک هزار و ۸۷۶ بسته سبد های بهداشتی بین بیماران خاص، سرطانی وصعب العلاج استان از دیگر خدمات ارزنده این دستگاه می باشد.

 

جهانبین ادامه داد: اجرای برنامه طرح ارمغان مهر با توزیع ۳۰۰ بسته نوشت افزارشامل کیف ،کفش ملزومات دانش آموزی، پرداخت ۲۲ میلیارد ریال کمک هزینه درمانی وداروئی به بیماران کرونایی وصعب العلاج در سطح استان به ۱۴۵۸نفراز دیگر خدمات برجسته جمعیت هلال احمر استان است.

 

وی اظهار کرد: ازعموم مردم وخیرین ومتمکنین جهت عضویت داوطلبانه در جمعیت هلال احمر و مشارکت درطرح ها وبرنامه های بشردوستانه و حمایتی دعوت می شود.

جهانبین بیان کرد: راه اندازی خانه های هلال در سطح روستاها را یکی از تاثیرگذارترین برنامه ها در جمعیت هلال احمرمی باشد و باتوجه به ضرورت واهمیت کار درسطح روستاها وترغیب اعضای خانه های هلال احمرجهت ارائه خدمات و فعالیت های بشردوستانه نیازمند یاری گسترده خیرین می باشد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا