کهگیلویه و بویراحمد

راه اندازی ۷ کارگاه پرورش قارچ خوراکی در گچساران/ تولید ۱۵۰ تن قارچ خوراکی در این شهرستان

 افشین محمودی نژاد در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهارکرد: در راستای اهداف سازمان فنی و حرفه ای و اجرای طرح تکاپو در این شهرستان راه اندازی شد.

 

وی بیان کرد: ۷ کارگاه پرورش قارچ خوراکی به مساحت ۵۵۰ متر مربع در گچساران راه اندازی شده‌ اند.

 

رئیس مرکزآموزش فنی و حرفه ای برادران گچساران با اشاره به اینکه اعتباری افزون بر ۱۰۰ میلیون ریال برای خرید تجهیزات ثابت این کارگاه ها هزینه شده، تصریح کرد: ۳ کارگاه در سطح شهر و۴ کارگاه دیگر در روستاهای سراب ننیز و آب شیرین دایر شده است.

 

محمودی نژاد عنوان کرد: این کارگاه ها به صورت کوچک و خانگی با ظرفیت ایجاد فرصت شغلی مستقیم بین ۲۵ الی ۳۶ نفر راه اندازی شد.

وی گفت: طی نیمه نخست امسال ۱۵۰ تن قارچ خوراکی از نوع صدفی و دکمه ای در این کارگاه ها تولید و به بازار داخلی و سایر استان ها صادرشده است.

 

رئیس مرکزآموزش فنی و حرفه ای برادران گچساران با اشاره به اینکه متوسط عملکرد این کارگاه ها ۳۰۰ کیلوگرم در هر تن کمپوست است، خاطر نشان کرد: برای اولین بار در سه سالن شهرستان گچساران دستگاه اتوماتیک پرورش قارچ نیز وارد شهرستان شده و نصب گردیده است.

محمودی نژاد بیان کرد: وارد کردن تکنولوژیهای جدید می‌تواند تولید محصولات را افزایش داده و هزینه‌ها را کاهش دهد. 

وی افزود: هر کارگاه تولید قارچ خوراکی در منطقه ظرفیت پرورش چهار تا پنج دوره را در سال دارد.

رئیس مرکزآموزش فنی و حرفه ای برادران گچساران ادامه داد: کشاورزی بودن بخشی از منطقه و دسترسی به بازار در استان های همجوار و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس، ظرفیت منحصر به فرد برای سرمایه گذاری در حوزه پرورش قارچ خوراکی و ایجاد فرصت شغلی جدید است.

محمودی نژاد اضافه کرد: تمامی کارگاه های کوچک پرورش قارچ در شهرستان با نظر مستقیم مربیان این حرفه توسط کارآموزان دارای مهارت این مرکزآموزش ایجاد شده است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا