اخبار روز

راه بندان، انتقاد و اعتراض در سی و چهارمین هفته تظاهرات در رژیم صهیونیستی

راه بندان، انتقاد و اعتراض در سی و چهارمین هفته تظاهرات در رژیم صهیونیستی

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه عبری خبرگزاری برگزیده های ایران، مهاجران صهیونیست ساکن فلسطین اشغالی برای سی و چهارمین هفته پیاپی نسبت به سیاست‌های کابینه نتانیاهو دست به اعتراض زدند.

برخی از رسانه‌های صهیونیستی خبر دادند، پلیس اقدام به بستن تمامی جاده‌های منتهی به خیابان کاپالان را مسدود کرده و همین امر باعث بروز ترافیک شدیدی در آخرین ساعات تعطیلات هفتگی رژیم صهیونیستی شده است.

روزنامه یدیعوت احارانوت در پایگاه اطلاع رسانی برخطش نوشت: شهردار الطیره (یکی از شهرهای دارای اکثریت فلسطینیان ۱۹۴۸) که چند روز پیش رئیس شورای شهر آن به ضرب گلوله افراد ناشناس کشته شوده بود در سخنانی در جمع معترضین حاضر در میدان کاپالان تاکید کرد، کابینه نتانیاهو پلیس را تضعیف می‌کند، بودجه آموزشی ما را تعلیق و خون ما به زمین ریخته می‌شود.

راه بندان، انتقاد و اعتراض در سی و چهارمین هفته تظاهرات در رژیم صهیونیستی

او با حمله به وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت: این یک اشتباه بزرگ است که بن گویر در راس فعالیت‌های امنیتی و برنامه حفظ امنیت ما قرار بگیرد، چه کسی به بن گویر اجازه داده تا از ما حفاظت کند، او اصلا نمی‌خواهد که از ما محافظت کند، چگونه یک نژاد پرست که اصلا نمی‌خواهد ما در این شهر حضور داشته باشیم، از ما حفاظت و امنیت ما را تامین می‌کند؟

وی افزود، فرد نژاد پرستی که به عرب ستیزی معروف است چگونه می‌خواهد کودکان عرب را مورد محافظت قرار بدهد؟ این کابینه می‌خواهد که ما هموار در خون خود بغلطیم، این کابینه می‌خواهد که ما این سرزمین را ترک کنیم، اما من به شما می‌گویم ما در اینجا به دنیا آمدیم و در اینجا خواهیم مرد، اگر همه ما هم راهی گورستان شویم، سرزمین آبا و اجدادیمان را ترک نخواهیم کرد.

به نوشته این رسانه عبری زبان، شاکیما بریسلر یکی از رهبران اعتراضت هم از تریبون این تجمع در تقاطع کاپالان تاکید کرد: ما در اوج جنگ دوم استقلال هستیم، بر خلاف دورغ‌‌هایی که نتانیاهو و متحدانش آن را مطرح می‌کنند، نتایج آخرین نظر سنجی‌ها نشان می‌دهند که ۸۰ درصد از جامعه مخالف او هستند، فاصله زیادی بین ما و اقلیت نژادپرست وجود دارد، ما به هیچ وجه به سازش و معامله با آنها فکر هم نمی‌کنیم.

راه بندان، انتقاد و اعتراض در سی و چهارمین هفته تظاهرات در رژیم صهیونیستی

تظاهرات مشابهی نیز در خیابان غزه در قدس برگزار شد، معترضین که در نزدیکی اقامتگاه بنیامین نتانیاهو تجمع کرده بودند، با روشن کردن مشعل و سردادن شعارهای مختلف، اعتراض خود را به نتانیاهو و سیاست هایش ابراز داشتند.

در منطقه کرکور واقع در حومه حیفا نیز تظاهرات کنندگان به سردادن شعارهایی علیه نتانیاهو و سیاست‌های پرداخته در حالی که پلیس برای متفرق کردن آنها وارد صحنه شده است.

لیبرمن: نتانیاهو تهدیدی حیاتی برای ما محسوب می‌شود
رسانه عبری: امنیت اسرائیل زیر ضربات کابینه نتانیاهو در حال فروپاشی است
اقدامات نتانیاهو عامل تضعیف حداکثریِ حزب لیکود
سی و سومین هفته اعتراضات علیه نتانیاهو در فلسطین اشغالی برگزار شد

در ابتدای این مراسم یائیر لاپید رهبر مخالفان کابینه در کنست طی سخنانی اعلام کرد، کابینه فعلی ضربات جبران ناپذیری به اسرائیل وارد کرده است، کابینه به اقتصاد و به آموزش و پرورش ضربه وارد کرده و ارتش و فرماندهان آن را تضعیف کرده است، در واقع کابینه فعلی طی هفت ماه گذشته همه چیز در اسرائیل را متلاشی کرده است، آنها از کارآمدی ارتش اسرائیل سخن می‌گوید، اما مشکل در کارآمدی نتانیاهو است.

/*

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا