آذربایجان غربی

رایزنی وزارت خارجه برای رسمی شدن مرز “کیله سردشت”

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان‌غربی علی مصطفوی  در آیین تودیع و معارفه فرماندار سردشت با بیان اینکه دشمنان می‌خواهد روحیه ملت را تضعیف و ناامیدی را در جامعه تزریق و دسیسه‌های شوم خود را اجرایی کند اظهار داشت: اگرچه مردم با کمبود و مشکلاتی مواجه هستند اما باید بدانیم که استقلال کشور نیز هزینه‌هایی دارد.

وی گفت : این شهرستان با وجود آن که توسط رژیم معدوم صدام و استکبار جهانی بمباران شیمایی شد اما مردم غیور و شهید پرور آن از انقلاب و نظام دست برنداشته و همچنان مقاومت کردند.

معاون سیاسی، امنیتی , اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به ظرفیت ها و مشکلات شهرستان سردشت بیان کرد:طی ۲ سال اخیر در حوزه تقسیمات کشوری بیشترین توجه به این شهرستان شده است به طوری که “نلاس” به شهر و “ربط” به بخش تبدیل شد و اکنون نیز لایحه ای تنظیم شده که در آن شهر “میرآباد” از توابع بخش وزینه سردشت به شهرستان تبدیل شود.

مصطفوی با اشاره به رسمی شدن مرز “کیله” سردشت نیز گفت: این مرز در هیئت دولت به عنوان یک مرز رسمی تصویب شده و اقلیم کردستان این مرز را نیز به عنوان مرز رسمی قبول دارد اما متاسفانه هنوز به تصویب دولت مرکزی کشور عراق نرسیده است و وزارت خارجه پیگیر رسمی شدن آن در کشور عراق است که با رسمی شدن آن بسیاری از مشکلات مرزی در این بازارچه حل خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از زحمات فرماندار سابق این شهرستان ادامه داد: تغییر و تحولات یک امر طبیعی است و در حوزه مدیریتی نیز علاوه بر آن یک امر قانونی به شمار می‌آید این تغییرات در راستای پیشبرد امورات و ارتقای خدمات انجام می‌شود و مدیران جدید براساس سیاست‌های دولت امورات را پیش خواهند برد.

وی در پایان با تاکید بر همدلی و همراهی مردم و دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات و رفع موانع خواستار ایجاد بسترهای لازم برای اشتغالزایی و توسعه اقتصادی در بازارچه مرزی کیله شد.

ماموستا “محمد واوی” امام جمعه سردشت نیز در این مراسم ضمن بیان ظرفیت‌های مناسب شهرستان برای توسعه و رونق اقتصادی خواستار توجه ویژه دولت باتوجه به شاخص‌های پایین شهرستان در حوزه های مختلف و اتحاد و انسجام و همراهی همه دستگاه های اجرایی برای رفع موانع در راستای منویات رهبر معظم انقلاب شد.

در پایان این مراسم از زحمات و تلاش‌های “اقصی نخشی پور” فرماندار سابق این شهرستان تجلیل و “لقمان خسروپور” به عنوان سرپرست فرمانداری سردشت معرفی شد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا