خراسان شمالی

رتبه اول خراسان‌شمالی در واکسیناسیون کرونا/ ۹۷ درصد مردم واکسینه شدند

به گزارش برگزیده های ایران از بجنورد، عصر امروز سید جواد پورنقی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفت‌وگو با رسانه ها با اعلام کسب رتبه اول واکسیناسیون کرونا دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در کشور، اظهارکرد: در حال حاضر ۹۷ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان با دریافت دز اول و ۸۳ درصد از این جمعیت نیز با دز دوم واکسینه شده اند.

وی با اشاره به حذف محدودیت سنی برای تزریق دز بوستر، اضافه کرد: اکنون تمام گروه‌های سنی که زمان دریافت دز سوم آن ها فرا رسیده می‌توانند برای دریافت دز یادآور واکسن کرونا اقدام و به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی دریافت واکسن سوم را در پیشگیری از آغاز پیک کرونا مهم ذکر و عنوان کرد: از تمام افرادی که تاکنون برای واکسیناسیون اقدامی نکرده اند نیز می خواهیم تا هر چه سریعتر برای حفظ سلامتی خود و خانواده هایشان واکسن مورد نیاز را دریافت کنند.

وی با تاکید بر این که تمام متخصصان و دانشمندان معتقدند واکسیناسیون در مقابله با تمام سوش های ویروس کرونا موثر است، یاد آوری کرد: سبد واکسیناسیون استان با تامین انواع واکسن های ایرانی و خارجی تکمیل است و تمام مراکز واکسیناسیون نیز فعال هستند بنابراین شهروندان می توانند با مراجعه به این مراکز بدون اتلاف وقت واکسینه شوند.

 پورنقی با بیان این که تعهد عمومی مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی نباید پس از واکسینه شدن متوقف شود، خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل ‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و اجتناب از دور همی‌ ها و بودن در فضاهای بسته، همچنان الزامی است.

انتهای‌پیام/د


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا