مرکزی

رتبه سوم استان مرکزی در تزریق واکسن کرونا

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک به نقل از دانشگاه علوم پزشکی اراک، سید محمد جمالیان اظهار کرد: بر اساس نقشه استانی واکسیناسیون کرونا در ایران، تاکنون ۴۲ درصد از جمعیت گروه‌های هدف با دریافت هر ۲ دُز واکسن در استان مرکزی به‌صورت کامل ایمن‌سازی شدند.

وی ادامه داد: استان گیلان با واکسیناسیون کامل ۴۶ درصدی گروه‌های هدف صدرنشین این جدول است و استان‌های آذربایجان شرقی و برگزیده های ایران با ۴۵ درصد از جامعه هدف در جایگاه دوم قرار دارند و مقام سوم نیز مشترک بین استان مرکزی و تهران با واکسیناسیون ۴۲ درصد مشخص شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه آمار تزریق واکسن کرونا در استان مرکزی پنج درصد بیشتر از میانگین کشوری است، تاکید کرد: در سایه تلاش‌های صورت گرفته طبق آمارهای اعلام شده، استان مرکزی در شمار افرادی که دُز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند، از میانگین کشوری(۳۷ درصدی) بالاتر است.

جمالیان بیان کرد: مراکز تجمیعی سطح استان با سرعت در انجام واکسیناسیون گروه‌های هدف هستند و انتظار می‌رود مردم و دانش‌آموزان بدون نگرانی در این بخش همکاری بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به‌ شواهدی از خیز ششم کرونا در استان مرکزی، بیان کرد: شمار موارد سرپایی کرونا در بیمارستان‌های استان شیب افزایشی دارد و می‌طلبد مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا