مرکزی

رزمایش «اقتدار جهادگران بسیجی» آغاز شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی پیش از ظهر امروز در آیین آغاز رزمایش «اقتدار جهادگران بسیج» در استان مرکزی اظهار کرد: به برکت تفکر و فرهنگ بسیجی امروز فصل جدیدی از خدمت‌رسانی به مردم توسط بسیج شروع شده و بسیج در گام دوم انقلاب میدان‌دار است.

وی افزود: بسیجیان در عملیاتی کردن بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری پیشرو و پیشگام هستند و با همه توان و پای کار آوردن ظرفیت‌ها گره‌های مشکلات را برطرف می‌کنند و بسیج مردمی‌ترین تشکیلات در انقلاب اسلامی است و امروز مردم پایه کردن مسائل باید یکی از اولویت‌ها باشد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: جهادگران بسیجی سفیران کار، تلاش و خدمت‌رسانی به مردم هستند و بسیج به معنای واقعی کلمه مردم‌باور و مردم یاور است.

کریمی ادامه داد: امروز در اقشار ۲۲ گانه بسیج گروه‌های جهادی به شکل تخصصی فعالیت دارند و بسیج علاوه بر فعالیت‌های کیفی و کمی در گفتمان سازی و فراگیر کردن تفکر جهادی نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی اضافه کرد: در استان مرکزی بیش از ۱ هزار و ۲۵۰ گروه جهادی به استعداد ۲۵ هزار جهادگر بسیجی سازمان‌دهی شده‌اند که در نقطه به نقطه مناطق استان مرکزی در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: جهادگران بسیجی در بخش‌های مختلف منشأ خیرات و برکات فراوانی هستند که نقش‌آفرینی در تحقق شعار سال در بخش‌های مختلف تولیدی و رفع موانع تولید، ایجاد اشتغال، انجام پروژه‌های محرومیت‌زدایی، کمک به تسهیل ازدواج جوانان، ساخت و ترمیم مسکن محرومان، تحقق اقتصاد مقاومتی و مردمی، توانمندسازی مردم، اجرای پروژه‌های مربوط به آب و کشاورزی، مبارزه با بیماری کرونا و نهضت کمک مؤمنانه از جمله اقدامات مهم جهادگران بسیجی است.

 

کریمی یادآور شد: توزیع ۳۸۰ هزار بسته معیشتی، راه‌اندازی ۷۰۰ صندوق قرض‌الحسنه مردم پایه، اجرای بیش از ۱۶۰۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان و ایجاد بیش از ۸ هزار فرصت شغلی در پنج سال گذشته، توانمندسازی ۳۰ هزار نفر از طریق آموزش‌ها و دوره‌های تخصصی، اجرای بیش از یک‌صد کیلومتر کانال انتقال آب، ساخت ده‌ها مترمکعب استخر ذخیره آب و لایه روبی ده‌ها هزار کیلومتر از قنوات، تحویل بیش از ۷۰۰ واحد مسکن محرومین در طی ۲ سال گذشته به ولی‌نعمتان انقلاب در استان مرکزی، ارسال بیش از ۹ میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم استان مرکزی به مناطق محروم سیستان و بلوچستان از جمله اقدامات مهم جهادگران بسیجی استان مرکزی است.

وی اضافه کرد: امروز در استان مرکزی همزمان با سراسر کشور و به مناسبت آغاز هفته بسیج رزمایش «اقتدار جهادگران بسیجی» با فرمان سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس محترم سازمان بسیج مستضعفین آغاز شد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار کرد: در رزمایش اقتدار جهادگران بسیجی که با رمز مقدس «یا حضرت امام حسن عسکری (ع)» جهادگران بسیجی در سطح استان مرکزی به اردوهای جهادی خدمت‌رسانی به مردم اعزام می‌شوند.

کریمی گفت: گروه‌های جهادی بسیجی در سطح استان به خدماتی از قبیل شامل اجرای پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی، ارائه خدمات پزشکی و ویزیت رایگان دندان‌پزشکی، کمک به کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی، اجرای طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی با تمرکز بر روی واکسیناسیون، ارائه میزهای خدمت و مشاوره‌ای، تعمیرات وسایل خانگی و خودرو و ارائه خدمات دامپزشکی خواهند پرداخت.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی نیز در این آیین گفت: رزمایش بزرگ اقتدار جهادگران بسیجی با رویکرد انعکاس پتانسیل‌ها و توانمندی جهادگران بسیجی از امروز ۲۹ آبان الی ۸ آذر ۱۴۰۰ در سراسر استان مرکزی برگزار می‌شود.

 

امید محترمی بیان داشت: شعار امسال هفته بسیج، «بسیج پاره تن مردم» است و در این مسیر جهادگران بسیجی در تمام عرصه‌ها نشان داده‌اند که با تمام توان در خدمت صادقانه به محرومان و تحقق اقتصاد مقاومتی پای کار بوده‌اند.

وی افزود: در رزمایش اقتدار جهادگران بسیجی ۱۵۰ گروه جهادی استان مرکزی به استعداد ۲ هزار جهادگر از اقشار مختلف بسیج از جمله مهندسین، کارگری، دانشجویی، طلاب و…  با هدایت و پشتیبانی بسیج سازندگی در سطح مناطق محروم استان مرکزی حضور پیدا خواهند کرد.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی ادامه داد: این گروه‌ها در زمینه توزیع کمک‌های مؤمنانه، ساخت مسکن محرومان، کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی، تعمیر وسایل گرمایشی منازل محرومان، کمک به اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی، اجرای پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه و… فعالیت خواهند داشت.

محترمی اضافه کرد: امیدآفرینی در سطح جامعه برای تحقق شعار «خدمت‌رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت» از اصلی‌ترین محورهای این رزمایش جهادی می‌باشد.

وی افزود: در استان مرکزی بیش از ۱۲۵۰ گروه جهادی با حضور ۲۵ هزار جهادگر بسیجی در سراسر مناطق محروم در قالب گروه‌های جغرافیا و محله محور در حال خدمت‌رسانی هستند.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی بیان داشت: امید است با تصویب قانون جدید بسیج سازندگی ضمن حمایت همه‌جانبه از گروه‌های جهادی و صیانت از این ظرفیت حرکت خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی شتاب پیدا کند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا