سیاسی

رزمایش جنگ الکترونیک «سپر حافظان ولایت ۱۴۰۲» پایان یافت

رزمایش جنگ الکترونیک «سپر حافظان ولایت ۱۴۰۲» پایان یافت

– اخبار سیاسی –

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری برگزیده های ایران، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش و فرمانده رزمایش مشترک جنگ الکترونیک «سپر حافظان ولایت ۱۴۰۲»، گفت: رزمایش مشترک جنگ الکترونیک «سپر حافظان ولایت ۱۴۰۲» که با شرکت یکان‌های جنگ الکترونیک، سایبری و پهپادی نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه گسترده‌ای از مرکز کشور برگزار شده بود، عصر امروز به کار خود پایان داد.

وی افزود: نخستین نکته مهم این رزمایش روحیه، انگیزه، ایمان، اعتقاد و مهارت بالای کارکنان شرکت‌کننده در رزمایش بود که نشان‌دهنده توان نیروی انسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوزه جنگ الکترونیک است، به‌ویژه آنکه درصد بالایی از کارکنانی که در پای سامانه‌ها و سناریوهای مختلف رزمایش حضور داشتند، کارکنان جوان، تحصیلکرده و دارای دانش تخصصی هستند که پیشرفت‌های امروز ارتش در حوزه جنگال با بهره‌مندی از توانمندی این عزیزان حاصل شده است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش ادامه داد: سناریوهای رزمی و عملیات‌های جنگالی اجرا شده در این رزمایش مشترک و تخصصی که با حضور نیروهای چهارگانه و جنگال راهبردی ارتش برگزار شد، نشان‌دهنده پیشرفت ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوزه جنگ الکترونیک بوده و برآورد ما این است که بیش از ۹۵ درصد از برنامه‌های پیش‌بینی شده و مورد انتظار این رزمایش با موفقیت اجرا شد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش در ادامه تأکید کرد: ما با اجرای اینگونه رزمایش‌های تخصصی به دنبال یافتن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوتمان در حوزه جنگ الکترونیک هستیم و با توجه به ارتقاء توانمندی‌ها و توسعه و تقویت نیروی انسانی متخصص و زیرساخت‌های مورد نیاز، ارتش جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک با پشتیبانی صنایع مرتبط در وزارت دفاع، سازمان‌های جهاد خودکفایی ارتش و شرکت‌های دانش‌بنیان به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در این حوزه از فناوری‌های نوین دست خواهد یافت.

وی در ادامه با اشاره به رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) در خصوص اهمیت جنگ الکترونیک و ضرورت ارتقاء توانمندی‌ها در این حوزه، گفت: حضور امیر سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش، فرماندهان نیروها، معاونان و دیگر مسئولان ارشد آجا و قرارگاه مرکزی خاتمالانبیاء(ص) در منطقه عمومی رزمایش، نشان‌دهنده اهمیت ویژه جنگ الکترونیک در سطح نیروهای مسلح به‌ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

امیر دریادار سیاری با بیان اینکه ما قصد تعدی و تجاوز به هیچکس را نداریم، اما برای دفاع از خودمان آمادگی کامل داریم، تأکید کرد: تلاش می‌کنیم توانمندی‌های آفندی و پدافندی خود را بالا برده و خودمان را برای مقابله با هرگونه تهدید آماده نگه داریم. دوستان ما از این توانمندی‌ها خوشحال هستند و دشمنان هم باید بدانند این توانمندی‌ها وجود دارد و چنانچه دست از پا خطا کنند، با پاسخ قاطع ما مواجه خواهند شد.

پایان پیام/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا