قزوین

رزمایش طرح زمستانه در قزوین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین، سردار علی ابراهیمی، فرمانده انتظامی استان قزوین در رزمایش طرح زمستانه که صبح امروز در محل قرارگاه پلیس‌راه استان برگزار شد، ضمن تبریک هفتهٔ بسیج اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل سرما و شروع تغییرات جوی، بی‌شک حوزهٔ ترافیک تحت تأثیر قرار گرفته و مشکلاتی برای آمد و شد در جاده‌ها به‌وجود می‌آید.

وی ادامه داد: در راستای انجام اقدامات پیشگیرانه جهت تأمین ایمنی در راه‌های استان در فصل پربارش، لازم است تمهیداتی اندیشیده شود، البته در طول سال همواره اقدامات پیشگیرانه‌ای در این راستا عملیاتی می‌شود، اما این اقدامات در این ایام تشدید یافته و انسجام بیشتری پیدا می‌کند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: استان قزوین با توجه به ویژگی‌هایی که دارد و با توجه به دارا بودن ۲۲۰ کیلومتر آزادراه، ۵ هزار و ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی و در مجموع ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه‌های اصلی و فرعی، در فصل پربارش مورد توجه ویژه است و نیاز است تدابیر خاصی برای ایمنی این راه‌ها اتخاذ شود.

وی اذعان داشت: حجم تردد خودرویی در شرایط عادی روزانه بالغ بر ۲ هزار دستگاه اتوبوس و بیش از ۶۰۰ الی ۷۰۰ هزار دستگاه خودروی سبک در راه‌های استان است، این حجم تردد نیاز به یک برنامهریزی منسجم و هدفمند است که تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان دست به دست هم داده‌اند تا ایمنی حداکثری در راه‌ها و جاده‌های استان در این فصل از سال تأمین شود.

فرمانده انتظامی استان قزوین اظهار کرد: خوشبختانه طی ۶ سال اخیر آمار فوتی‌ها و تصادفات جاده‌ای در استان قزوین کاهشی بوده است.

وی تصریح کرد: لازم است اقدامات زیربنایی مناسبی در راستای تأمین ایمنی در جاده‌ها و راه‌های استان انجام شود تا این آمار روند کاهشی خود را ادامه دهد، زیرا اکنون آمار فوتی‌های جاده‌های اصلی و فرعی استان ۶۵ نفر است.

ابراهیمی عنوان کرد: خدمات نیروی انتظامی در همهٔ ایام به‌صورت شبانه‌روزی بوده و تعطیلی‌بردار نیست، اما طی ایام پیش‌رو با توجه به لغو طرح محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد در ایام کرونا، بدون شک حجم ترددها افزایش پیدا خواهد کرد و این موضوع نیازمند برنامه‌ریزی منسجم و هدفمندی برای ایمنی راه‌های استان است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا