هرمزگان

رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۷ جنگ روانی و ادراکی دشمن را خنثی کرد/ نگرانی مردم از کمبود آرد و سیمان در پارسیان

به گزارش‌ برگزیده های ایران از پارسیان، حجت‌الاسلام محمد بارانی خطیب نماز جمعه شهرستان پارسیان ظهر امروز با گرامیداشت روز ثبت احوال، به ثبت رساندن هویت افراد در مراحل مختلف زندگی را گامی مهم برای برنامه‌ریزان جهت توسعه و پیشرفت کشور ارزیابی کرده و گفت: اتقان اسناد هویتی مردم حائز اهمیت است که بحمدالله در این سال‌ها شاهد رشد و ابتکار در این عرصه بوده‌ایم.

وی جمعیت و فرزندآوری و نسل جوان را مولفه قدرت کشور دانست و اظهار داشت: پیری جمعیت خطر بزرگی برای کشور است زیرا قوی شدن، پیشرفت و رشد کشور در گرو جمعیتی جوان و پرتحرک و باانگیزه است لذا باید مسؤولان به این امر مهم توجه کنند و زمینه اشتغال، ازدواج و خانه‌دار شدن جوانان را فراهم سازند اما متاسفانه تاکنون سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در زمینه جمعیت به‌خوبی اجرا نشده است.

امام جمعه شهرستان پارسیان با اشاره به کمبود آرد و سیمان در شهرستان ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌ها و پیگیری‌های فرماندار محترم و ریاست اداره صمت گفت: مسؤولان محترم شهرستان شبانه‌روز و مستمر پیگیر حل این مشکل بودند اما آنچه که باید مورد توجه قرار بگیرد همکاری و همراهی مسؤولان استانی در حل اساسی مشکل و رفع دغدغه و نگرانی مردم است.

وی با انتقاد از عدم تعادل بازار سیمان و گرانی مستمر آن تصریح کرد: سیمان سرمایه ملی و مواد اولیه آن متعلق به بیت المال و مردم است لذا معنا ندارد عده‌ای به بهانه سرمایه‌گذاری اولویت را سودآوری خود قرار بدهند و حاضر به عرضه سیمان کافی در بازار داخل نباشند. قطعا باید تنظیم بازار داخل در اولویت قرار بگیرد و صادرات سیمان با وجود کمبود یا گرانی مستمر آن در داخل قابل درک برای مردم نخواهد بود.

حجت‌الاسلام بارانی، گرانی سرسام‌آور شن و ماسه را بی‌منطق و بدون توجه به حقوق مصرف‌کننده دانست و گفت: مگر این‌ها خاک و سرمایه کشور و متعلق به مردم نیست؟! یا مگر برداشت شن و ماسه از کف رودخانه ربطی به دلار و درهم و تحریم دارد که هر ماه شاهد افزایش قیمت شدید آن هستیم؟ لذا تنظیم و تعادل بازار و کم کردن فشار بر مردم نیازمند مدیریت جهادی و نظارت دقیق در استان است و مسؤولان دقت کنند مردم هم حقی برای حیات و حمایت دارند و فقط مشکلات سرمایه‌گذاران و سودآوری آنها را مورد توجه قرار ندهند.

امام جمعه شهرستان پارسیان با اشاره به مطالبه مردم در موضوع زمین‌های موات و شهرک بسیج گفت: این موارد از درخواست‌ها و مطالبات مکرر مردم بود که بحمدالله با پیگیری مستمر و دلسوزانه فرماندار جوان و پرتلاش شهرستان بخش مهمی از آن حل شد و باقی هم به تدریج در حال رفع مشکل هستند که این امر نشان‌دهنده تعامل و همکاری خوب دستگاه‌ها و پیگیری فرماندار محترم است که بنده صمیمانه از همگی این عزیزان تشکر و قدردانی می‌کنم.

حجت‌الاسلام بارانی با اشاره به رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص ) ۱۷ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلیج فارس و دریای عمان گفت: این رزمایش جنگ روانی و ادراکی دشمن را خنثی کرد و به متحدین مفلوک رژیم صهیونیستی در منطقه نیز اعلام کرد که دل بستن به بیگانه ایستادن در مردابی است که  عاقبت در آن غرق خواهند شد.

وی افزود: آمریکایی‌ها و سگ نگهبان صهبونیستش بدانند تهدید قدرتمندترین کشور منطقه طنزی بیش نیست و مثل همیشه اثبات شد که در برابر ملت بزرگ ایران و فرزندان انقلابی و مجاهدتش در نیروهای مسلح هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند لذا این رزمایش رعب‌آفرین برای دشمن و امیدآفرین و مایه آرامش و سکینه برای دوستان نظام اسلامی بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی پارسیان، نهم دی ماه را روز تجلی وحدت ملت ایران حول محور ولایت و نماد ولایت‌مداری، دیانت، بصیرت، دشمن‌شناسی، تکلیف‌گرایی و عمل به هنگام معرفی کرد و عنوان داشت: ۹ دی را باید گرامی داشت و نباید اجازه داد این روز بزرگ و تاریخی فراموش بشود لذا یکی از مهمترین مواردی که در جهاد تبیین باید مورد توجه نخبگان جامعه قرار بگیرد همین حماسه بزرگ است که با عنایت الهی و عشق ملت به اهل بیت و خصوصا سیدالشهدا علیه السلام و هدایت رهبر معظم انقلاب رقم خورد و توطئه دشمنان خارجی و فتنه‌گران داخلی همسو با بیگانه خنثی شده و شکست خورد.

انتهای پیام/۳۲۶۴


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا