قزوین

رسالت بانوان در جامعه، تربیت دینی است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین، حجت‌الاسلام محی‌الدین قوامی، کارشناس مذهبی، در مراسم وداع با دو شهید دفاع مقدس که در معراج شهدای قزوین و به همت تشکل دخترانه نورا برگزار شد، اظهار کرد: اباعبدالله الحسین(ع) انتظار می‌کشد تا شهدا به او برسند و از خداوند سؤال می‌کند که  فلانی چه زمانی می‌آید، لذا شهدایی که در محضرشان هستیم امام حسین زمان شهادت ایشان را هم از خداوند سؤال کرده‌اند و برای این مهمانان فاطمی باید ارزش و احترام خاصی قائل باشیم.

وی ادامه داد: شهدا مهمانان خود را دعوت می‌کنند و برای آن‌ها فرقی نمی‌کند که فرد حجاب مناسبی داشته باشد یا نه، مهم این است که ما بتوانیم راه شهید را ادامه دهیم و با دعوت در مسیر شهدا به زندگی خود رنگ دیگری بدهیم.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: ما شهدا را مستجاب‌الدعوه می‌دانیم و این اتفاق بارها رخ داده است، ما باید به جایگاه شهدا پی ببریم و به شناخت برسیم و برای پاسداری از خون شهدا به وصیت‌نامهٔ آنان عمل کنیم.

قوامی بیان کرد: باید مقولهٔ ایمان را برای خود الگو قرار دهیم و برای رسیدن به ایمان واقعی با نفس خود ستیز کنیم و پای صراط حق با تمام سختی‌های پیش‌رو از جمله فضای مجازی، خانواده، مد و جامعه بایستیم.

وی خاطرنشان کرد: بالاترین نعمتی که به ما روزی شده، نعمت ولایت و محبت امیرالمؤمنین(ع) و فرزندانش است که باید شکرگزار آن باشیم، هم‌چنین حضور ما در این مجالس نیز به دعوت شهداست و باید به خاطر آن شکرگزار خداوند باشیم.

این کارشناس مذهبی ضمن اشاره به اهمیت تفکر مادران در خانواده، در پایان تصریح کرد: رسالت بانوان در جامعه، تربیت دینی است؛ این‌که بانوان می‌توانند یک فرزند از یک نسل را عاقبت به‌خیر کنند و فرزندان خود را به نیت ولایت‌پذیری و تربیت سرباز امام زمان(عج) پرورش دهند بسیار حائز اهمیت است، در همین راستا شیر پاک و لقمهٔ حلال در تربیت فرزندان نقش مؤثری دارد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا