بین الملل

رسانه آمریکایی: زلنسکی به اسرائیل سفر می‌کند

رسانه آمریکایی: زلنسکی به اسرائیل سفر می‌کند

آکسیوس به نقل از مقاماتی که نام خود را افشا نکردند، گزارش داد، دفتر ولودیمیر زلنسکی به دفتر نتانیاهو درخواستی جهت هماهنگی این سفر ارسال کرده است.

این پایگاه خبری آمریکایی ادعا می‌کند که چنین سفری «حمایت جامعه بین‌المللی را از حملات اسرائیل علیه حماس در غزه افزایش می‌دهد» و زلنسکی این سفر را برای «همبستگی با اسرائیل» انجام خواهد داد.

طبق منابع آکسیوس، گفت‌وگوها هنوز در مرحله «مقدماتی» قرار دارند و هیچ تاریخی برای این سفر تعیین نشده است. با این حال دولت اوکراین این گزارش را نه تایید و نه رد کرده است.

ولودیمیر زلنسکی روز چهارشنبه در بلژیک حضور داشت و دیداری با وزرای دفاع ناتو جهت درخواست بیشتر تسلیحات و مهمات برگزار کرد.

وی در این خصوص گفت: من از ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو به خاطر نقش رهبری مهمش در هماهنگی کار ائتلاف و اتخاذ تصمیمات ناتو در حمایت از اوکراین تشکر می‌کنم. همکاری اوکراین با تولیدکنندگان پیشرو تسلیحات در جهان برای اجرای استانداردهای ناتو در صنایع دفاعی و تقویت قابلیت همکاری با ائتلاف ناتو مهم است. امیدواریم در این نشست شورای اوکراین و ناتو در سطح وزرای دفاع و نشست فردای وزرای دفاع ناتو، کشورهای عضو ناتو تصمیمات مثبتی در خصوص تامین تسلیحات، تجهیزات نظامی و کمک‌های لازم به اوکراین اتخاذ کنند.

نیروهای مرزبانی رژیم صهیونیستی در شهرهای سدیروت و اشکلون در جنوب اراضی اشغالی با قوای جنبش حماس در اواخر روز سه شنبه و اوایل روز چهارشنبه، چهار روز بعد از اجرای عملیات برق آسای طوفان الاقصی توسط نیروهای مقاومت فلسطین علیه صهیونیست‌ها، درگیری پیدا کردند. صبح روز چهارشنبه موجی از راکت‌های شلیک شده از سمت نوار غزه ابتدا شهر اشکلون و ساعاتی بعد از ‌آن نیز شهر سدیروت را هدف گرفتند.

۳۱۰۳۱۰

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا