اخبار روز

رسانه عبری: نزدیک به ۲۵۰هزار اسرائیلی به خارج گریخته‌اند

رسانه عبری: نزدیک به ۲۵۰هزار اسرائیلی به خارج گریخته‌اند

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه عبری خبرگزاری برگزیده های ایران، روزنامه عبری‌زبان د مارکر که یک روزنامه اقتصادی وابسته به روزنامه هاآرتص است، در گزارشی در رابطه با مهاجرت معکوس نوشت، عملیات روز ۷ اکتبر (طوفان الاقصی) باعث شد تا این لحظه ۲۳۰ هزار نفر از مهاجران صهیونیستی که در شهرک‌های صهیونیست‌نشین اسکان داده شده بودند، از اسرائیل پا به فرار بگذارند و به دیگر کشورها بروند.

به‌اعتراف این رسانه رقم مذکور فقط تا اوایل هفته چهارم حمله به غزه است و می‌تواند اولین موج از مهاجرت‌های معکوسی باشد که در سایه جنگ و بحران امنیتی اسرائیل محسوب شود.

در این گزارش آمده است، روند فرار شهرک‌نشینان و تبدیل شدن به یک پدیده و جریان از هفته دوم جنگ نمایان شد، بعد از آنکه پروازهای خارجی پس از یک هفته توقف در فرودگاه بن‌گوریون به زمین نشستند.

طبق آمارهایی که اداره گذرگاه‌های مرزی و فرودگاه‌های رژیم صهیونیستی در اختیار این رسانه قرار داده است، تا اواخر هفته سوم (از عملیات طوفان الاقصی) بیش از ۲۳۰ هزار مهاجر صهیونیست از اسرائیل گریخته‌اند و برخی از آنها حتی کار و پیشه و فعالیت‌های اقتصادی خود را هم در فلسطین اشغالی تعطیل کرده یا به حداقل رسانده‌اند.

به‌نوشته د مارکر در این میان برخی از صهیونیست‌های فراری از فلسطین اشغالی در تماسی با مسئولین و کارفرمایان خود خواستار فراهم شدن سازوکاری جهت ادامه همکاری از طریق دورکاری و از کشورهای محل اقامتشان شده‌اند.

گزارش رسانه عبری از فرار وزرای لیکود از رسانه‌ها؛ هیچ‌کس نمی‌خواهد در کابینه شکست سهیم باشد
نتانیاهو و فرار از مسئولیت شکست؛ آیا طوفان الاقصی عمر سیاسی«بی‌بی» را به پایان می‌رساند؟

/+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا