قزوین

رسانه موجب شده مردم هنر را درک کنند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین، غلامحسین امیرخانی، رئیس انجمن خوشنویسان ایران در ششمین دوسالانهٔ ملی خوشنویسی ایران که عصر امروز در کاخ موزهٔ چهلستون قزوین برگزار شد، گفت: زمان زیادی لازم است تا بتوانیم پیرامون این فرهنگ و تمدن و این بخش و هنر صحبت کنیم.

وی افزود: آنقدر گرفتاری‌ها در عصر حاضر زیاد است که تمرکز و توجهی که لازمهٔ این مقام است و به ترتیبی که شأن و منزلت یک جایگاه اقتضا می‌کند، وجود ندارد.

رئیس انجمن خوشنویسان ایران اظهار کرد: دوام یک کار و جشنواره از این قبیل بسیار سخت است و اهل کار می‌دانند شروع آن چقدر شوق و شعف می‌خواهد و دوام آن چقدر اراده و همت و غیرت می‌طلبد، و این جای تقدیر دارد که ششمین دورهٔ دوسالانهٔ خوشنویسی را در قزوین برگزار می‌کنیم.

امیرخانی بیان کرد: با توجه به عصر کنونی که رسانه‌های جهانی موجب شده تمام مردم دنیا تا حدودی متوجه شوند هنر یعنی چه، در دوره‌ای که هنوز ابزارهای رسانه‌ای نبود، توقع مردم کمتر بود، امروز جوان ایرانی می‌داند چه جایگاهی از نظر تمدنی و فرهنگی برای ساختن جایگاه مطلوب و مناسب انسان، دارد.

وی اظهار کرد: هنرمند هر دم و ساعت در برابر استاد خویش قرار می‌گیرد و هر تجربه‌ای که کسب می‌کند حس می‌کند باید زانوی ادب بزند که چه مردم آسمانی بودند که چنین هندسهٔ متعالی و نازنینی که به شکلی درآمده که رمزگونه با ما صحبت می‌کند، آفریدند، البته هر کسی دیگر صدای این رمز و راز را نمی‌شنود.

امیرخانی یادآور شد: در هنر این سعادت را انسانی که شایستگی درک معنا دارد، از جانب تاریخ آن اثر هنری را به گوش دل برساند، زیرا تمام هنرها یک جایی به هم می‌رسند و از ریشه‌هایشان صحبت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین، این استاد خوشنویسی در پایان پیرامون فلسفهٔ فرهنگ و هنر نظریات خود را ارائه داد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا