Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
رسیدگی به بیماران غیرکرونایی در دنیا ۲۱ درصد کاهش یافته است - خبرگزاری برگزیده های ایران
سلامت

رسیدگی به بیماران غیرکرونایی در دنیا ۲۱ درصد کاهش یافته است

به گزارش خبرنگار حوزه علم و آموزش برگزیده های ایران، به دنبال پاندمی بیماری کووید ۱۹ در نقاط مختلف جهان از جمله کشورمان ایران و افزایش روزافزون بیماران کرونایی و اختصاص بیشتر فضای بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور برای درمان این بیماران، به تدریج رسیدگی به سایر بیماران عادی و مزمن از جمله افراد نیازمند به عمل های جراحی دچار اختلال شد.  

چراکه پس از ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ و تایید ورود ویروس کرونا به ایران نیز با افزایش تعداد بیماران کرونایی، درصد بالایی از کادر درمان و تجهیزات بخش های مختلف مراکز درمانی و بیمارستان های کشورمان به درمان این نوع بیماران اختصاص یافت.

مساله ای که فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران نیز ضمن تایید آن می گوید: وسعت و پراکندگی بیماری کرونا به گونه ای بوده است که بسیاری از بخش های نظام سلامت در جهان را تحت تاثیر خود قرار داد.

دکتر علیرضا زالی روز دوشنبه در گفت و گو با برگزیده های ایران، افزود: بر اساس آخرین مطالعه ای که در کشور انگلیس انجام شده است، میزان رسیدگی به بیماران سرطانی و بیماران مزمن غیرکرونایی بین هفت تا ۲۱ درصد کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: البته با افزایش واکسیناسیون در کشور و کاهش مراجعه بیماران کرونایی، مراکز درمانی و بیمارستانی در کشورمان به تدریج در حال بازگشت به حالت عادی هستند.  

زالی در خصوص وضعیت رسیدگی به سایر بیماران غیرکرونایی همچون بیماران سرطانی و افراد نیازمند به عمل های جراحی در بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور می گوید: بیمارستان ها در کشور به خصوص بیمارستان های استان تهران با کاهش میزان مراجعان کووید۱۹ مجددا خدمات دهی خود به بیماران غیرکرونایی را از سر گرفته اند.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران تصریح کرد: در حال حاضر اقدامات مراکز درمانی برای جراحی‌های انتخابی (الکتیو) بیماران غیرکرونایی فعال شده است و امیدواریم با کاهش میزان مراجعان کرونایی بیمارستان ها بتوانند در زمینه ارائه خدمات به بیماران مزمن و حاد غیرکرونایی به زودی به حالت قبل بازگردند.

وی افزود: البته در حوزه ارائه خدمات بهداشتی و خدمات اولیه بهداشتی در مراکز درمانی و بیمارستان ها در سراسر کشور اقداماتی از جمله واکسیناسیون بزرگسالان و اطفال، مراقبت های دوران بارداری، بررسی اولیه بیماری ها و غربالگری های غیرکرونایی ها در مراکز درمانی تحت نظر دانشگاه های علوم پزشکی کشور در حال انجام است تا این بخش ها دچار کاستی و خدشه نشود.

زالی همچنین تاکید کرد: به هر حال بخش زیادی از ارائه خدمات به بیماران غیرکرونایی به طورحتم موکول به کنترل بیماری کرونا در عرصه جهانی و از جمله ایران است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر خدمات غیر کووید۱۹ با تمام ظرفیت ادامه دارد و در بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی بخش‌های کرونایی به طور کامل از بستری‌های غیرکرونایی جدا شده اند. به همین دلیل اصرار ما بر این است که بتوانیم با افزایش واکسیناسیون و تکرار دزهای واکسیناسیون برای افراد پرخطر شرایط را برای کنترل این اپیدمی فراهم کنیم.

زالی همچنین تصریح کرد: در حال حاضر گروه های خاص و بیماران سرطانی به منظور پیگیری اقدامات درمانی خود در آرامش در اولویت دز سوم واکسن کرونا قرار گرفته اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی همچنین در پاسخ به پرسش برگزیده های ایران در خصوص زمان بازگشایی این دانشگاه و سازوکار اجرایی شروع سال تحصیلی این دانشگاه نیز اظهار داشت: در حال حاضر تقریبا همه پذیرفته شدگان آزمون امسال در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی متناسب با ظرفیت های اعلام شده مراجعه و ثبت نام مقدماتی آنها انجام شده است.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا