Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
رشد بورس با تسهیل ورود شرکت‌های غیربورسی به بازار سرمایه - خبرگزاری برگزیده های ایران
بازار مالی

رشد بورس با تسهیل ورود شرکت‌های غیربورسی به بازار سرمایه

«علی جبل عاملی» امروز (سه‌شنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا به راه‌های تداوم روند صعودی معاملات بورس تاکید کرد و افزود: اکنون تحلیلگران سعی در ارزش‌گذاری شرکت‌های غیر بورسی و هلدینگ‌ها دارند اما ارزش‌گذاری بسیاری از هلدینگ ها به دلیل عدم دسترسی به اطلاعات دقیق و شفاف از این شرکت ها دقیق نبوده و گاهی ارزش آنها کمتر از ارزش واقعی برآورد می شود که در نهایت این امر منجر به برآورد نادرست ارزش سهام شرکت ها شده است.

وی اظهار داشت: از جمله فرصت های ایجاد رشد در معاملات بازار سرمایه، تسهیل و الزام شرایط جهت ورود شرکت های غیربورسی و هلدینگ های سرمایه گذاری به بازار سرمایه و تامین مالی از طریق این بازار است که باید اقدامات لازم در راستای ورود شرکت ها به این بازار فراهم شود.

به گفته جبل عاملی، انجام اقدامات لازم برای ورود شرکت های جدید به بازار سهام سبب عمق بخشیدن به بازار سرمایه و توسعه معاملات این بازار خواهد شد. 

اصلاح ساختارهای دامنه نوسان و حجم مبنا در بازار سرمایه

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نکات مدنظر در خصوص بازار سرمایه، اصلاح ساختارهای فعلی مانند دامنه نوسان و حجم مبنا است که حل این موضوع در کنار دیگر مسایل می تواند نقش مهمی را در نقدشوندگی این بازار داشته باشد.

وی پیشنهاداتی را در وضعیت فعلی بازار سهام به سرمایه گذاران ارائه کرد و گفت: نخستین توصیه ما به سهامداران برای کسب بازدهی معقول از این بازار، عدم تکرار تجربه هیجانی در خصوص ورود به بازار و نیز انجام سرمایه گذاری غیر مستقیم از طریق صندوق های سرمایه گذاری است.

جبل عاملی ادامه داد: در کنار این موضوع یک سرمایه گذار باید درصد معقول و متناسبی از دارایی خود را روانه بازار کند و به هیچ عنوان نباید  همه دارایی های خود یا نقدینگی ناشی از وام و استقراضی را برای سرمایه گذاری وارد بازار سهام کند.
 
فرصت مناسب بازار سهام برای سرمایه گذاری

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازار سرمایه در بین سایر بازارها می تواند فرصت مناسب تری را برای سرمایه گذاری در بین سرمایه گذاران فراهم کند، گفت: در صورتی که اشخاص مطلع و دارای حداقل های تخصص بخواهند به صورت مستقیم وارد بازار سرمایه شوند با انتخاب شرکت های درست می توانند بازده مناسبی از این بازار کسب کنند.

به گفته وی، سهامداران برای سرمایه‌گذاری در این بازار باید گزارش ماهانه شرکت‌ها، صورت‌های مالی فصلی را با دقت زیادی مدنظر قرار دهند تا بتوانند سهام ارزنده ای را برای سرمایه گذاری انتخاب و بازدهی قابل توجهی از این بازار کسب کنند.

جبل عاملی با بیان اینکه اکنون و با توجه به وضعیت فعلی معاملات بورس وزن تحلیل در بازار بیشتر خواهد شد، افزود: سهامداران باید سهامی را که از پتانسیل خوبی برای سرمایه‌گذاری برخوردارند انتخاب و در نهایت اقدام به اصلاح سبد سهام خود کنند.

کاهش حاشیه سود شرکت ها تحت تاثیر قیمت گذاری دستوری

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه نرخ گذاری های دستوری در سال های گذشته  منجر به کاهش حاشیه سود بسیاری از شرکت ها شده است، گفت: سود تعداد زیادی از شرکت ها در صورت آزادسازی قیمت ها در بازار اما با رعایت حقوق مصرف کننده و در نظر گرفتن معیشت مردم می تواند با رشد همراه شود و به مراتب روند بازار به مرحله معقول تری از روند کنونی برسد.

وی با بیان اینکه هدف اصلی بازار سرمایه کشف قیمت واقعی کالاها در این بازار است، افزود: تنها شرکت هایی باید در این بازار معامله شوند که نرخ گذاری دستوری بر آنها تحمیل نمی شود، در غیر اینصورت اصلی ترین کارکرد این بازار که ایجاد شفافیت در قیمت و معاملات است با اختلال همراه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، شاخص کل در بازار بورس امروز (دوشنبه، ۱۸ مرداد ماه) ۱۵ هزار و ۳۱۴ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۴۳۳ هزار واحد رسید.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا