آذربایجان شرقی

رشد فرقه گرایی در آذربایجان شرقی/ باکو به تبریز مسیحی تبشیری صادر می کند!

رشد فرقه گرایی در آذربایجان شرقی/ باکو به تبریز مسیحی تبشیری صادر می کند!

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، حجت الاسلام سید محمود حسینی در نشست خبری اظهار داشت: آذربایجان شرقی از نظر مذهبی جزو استان های تلفیقی نیست و جمعیت اهل تسنن ساکن در آن ۶۰ هزار نفر است.

وی در عین حال با هشدار نسبت به وضعیت نامناسب فعالیت‌های فرقه‌ای گفت: این استان در حوزه بهاییت در رتبه پنجم و در عرفان حلقه پس از تهران در رده دوم کشور است.

حسینی همچنین نسبت به افزایش نگران کننده فرقه‌ مسیحیت تبشیری در سراسر استان هشدار داد و گفت: روحانیان مبلغ این فرقه تحت عنوان “شبان” در باکو و ترکیه آموزش دیده و برای تبلیغ به استان فرستاده می شوند!

به گفته وی، این فرقه از حمایت‌های کلان مادی برخوردار بوده و در مناطق مورد نظر خود، در پوشش فعالیت‌های خیریه و اهدای جهیزیه و … اعتمادزایی می کنند.

وی با بیان اینکه مبلغان مسیحیت تبشیری از گسل های اجتماعی و افتصادی جامعه استفاده کرده و نسبت به فریب مردم اقدام می کنند افزود: تبریز و روستاهای محروم به کانون فعالیت این شبکه تبدیل شده بطوریکه اکثریت جمعیت ۳ روستا در یکی از شهرستان‌ها را با خود همراه کرده اند!

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه فعالیت این فرقه ها از سوی نهادهای امنیتی رصد و پیگیری می شود تصریح کرد: تجربه نشان داده برخورد صرفا قهری و امنیتی با این پدیده موثر نیست لذا اقدامات فرهنگی برای مقابله با فرقه‌گرایی برنامه ریزی شده است.

حسینی از راه اندازی نخستین کلینیک معنوی فرقه درمانی در تبریز خبر داد و افزود: کارشناسان خبره دینی و فرهنگی در این کلینیک حضور داشته و نسبت به اقناع مخاطبان و کمک به درک حقیقت اقدام می کنند.

وی اظهار داشت: اخیرا با حضور کارشناسان خبره دینی از قم، جلسه مباحثه با ۶۰ مسیحی تبشیری و ۹ شبان مبلغ برگزار شد که به اقناع و بازگرداندن تعداد قابل توجهی از آنان منجر شد.

حجت الاسلام سید محمود حسینی همچنین از رشد فرقه‌ای به عنوان عرفان دانشگاهی در مراکز آموزش عالی آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم این فرقه نیز پیش از طغیان، فروکش کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اهل حق رایج در این استان از بهترین اهل حق جهان به شمار می آیند گفت: اهل حق رایج در برخی شهرستان های استان به اصول شیعی پایبند بوده و با اهل حق سایر مناطق کاملا متفاوت هستند.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا