اقتصادی

رشد ۳۶ درصدی پروازهای عبوری در مهر ۱۴۰۰/ثبت متوسط ۸۱ دقیقه‌ای تأخیر پروازها

‌‌سیاوش امیرمکری در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی برگزیده های ایران با اعلام این خبر اظهار داشت: در مهرماه سال جاری نسبت به ماه گذشته (شهریور) نیز در نشست و برخاست ۳ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۲۶ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۳۱ درصد افزایش رخ داد.

وی اضافه کرد: در هفت ماهه سال ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، در نشست و برخاست ۳۱ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۱۰ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۲۷ درصد افزایش وجود داشته است.

* انجام ۸۰ درصد پروازها در ۱۰ فرودگاه کشور/مهرآباد، کیش و مشهد پرترافیک‌ترین فرودگاه‌ها

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت: بررسی توزیع پروازها در ساعات شبانه روز و روزهای هفته نیز حاکی از این است که در ۲۴ ساعت شبانه روز، اوج پروازها در ساعت ۸ و در روزهای هفته، اوج پروازها در روز یکشنبه بوده است.

امیرمکری گفت: در مهر‌ ۱۴۰۰ حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در ۱۰ فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، کیش، اصفهان، اهواز، تبریز، بندرعباس، خلیج فارس(عسلویه) و یزد انجام شده است.

* متوسط زمان تأخیر پروازهای تاخیردار در مهر امسال ۸۱ دقیقه

به گفته وی ۹۶ درصد از کل نشست و برخاست پروازها، شامل پروازهای داخلی با حدود ۹۵ درصد اعزام و پذیرش مسافر است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در مهر ماه سال جاری، ۲۸ درصد از پروازهای برنامه‌ای شرکت های هواپیمایی داخلی، دارای تأخیر هستند و همچنین در همین مدت، متوسط زمان تأخیر پروازهای تاخیردار ۸۱ دقیقه است.

* رشد ۳۶ درصدی پروازهای عبوری از فضای کشور در مهر ۱۴۰۰

به گفته مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در پروازهای عبوری از فراز کشور در مهرماه سال جاری ۳۶ درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته، افزایش دیده می‌شود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا