خراسان شمالی

رشد ۵۴۸ درصدی خرید اینترنتی در خراسان‌شمالی

به گزارش برگزیده های ایران از بجنورد، عصر امروز علی‌اکبر خانی در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به اینکه با شیوع بیماری کرونا، در ماهیت پست، تغییر چشمگیری ایجادشده است، اظهار کرد: از سال گذشته حجم محصولاتی که وارد شبکه پستی شده است، بیشتر به‌صورت بسته وامانت پستی است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۹ رشد ۹۷ درصدی در ارسال بسته‌های پستی ایجاد شد، ادامه داد: این در حالی است که در نیمه نخست سال جاری، رشد ۲۵ درصدی در ارسال بسته‌های پستی را داشته‌ایم.

مدیرکل پست خراسان‌شمالی بابیان اینکه با شیوع کرونا، خریدهای اینترنتی به‌شدت افزایش یافت، اضافه کرد: پس از شیوع کرونا مردم کالاهای موردنیاز را به‌صورت اینترنتی خرید کردند به‌طوری در سال ۹۹ در مقایسه با سال ۹۸ ارسال بسته‌های اینترنتی از استان خراسان‌شمالی به سایر استان‌ها، ۵۴۸ درصد رشد داشته است و در نیمه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد رشد در ارسال بسته‌های اینترنتی از داخل استان داریم.

وی گفت: خریدهای اینترنتی که هم استانی‌ها از خارج استان داشته‌اند در سال ۹۹ در مقایسه با سال قبل ۶۱ درصد و در ۶ ماه نخست سال جاری در مقایسه با سال گذشته ۵.۷ درصد رشد داشته است که این آمارها نشان‌دهنده ترافیک بسته‌های ارسالی است.

علی‌اکبر خانی افزود: در سال ۹۹ تعداد ۹۱ هزار خرید اینترنتی وارد استان شده است و در همان سال نیز تعداد ۱۱ هزار و۷۴۵ بسته خرید اینترنتی از خراسان‌شمالی به سایر نقاط کشور ارسال‌شده که این آمار در سال ۹۸ تنها یک هزار و ۸۱۲ بسته خرید اینترنتی ارسالی است.

وی با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا، حجم بسته‌های پستی افزایش پیداکرده است، گفت: در این ایام کارکنان اداره پست برخلاف بسیاری از ادارات که از مرخصی‌های قانونی برخوردار بودند، به‌صورت کامل پای‌کار بودند، زیرا یک روز تعطیلی در پست برابر با رسوب مرسوله و جبران سخت است.

مدیرکل اداره پست خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: درصورتی‌که ترافیک بسته‌های ارسالی بالا باشد، برای جلوگیری از رسوب بسته‌ها، در ایام تعطیل هم کار توزیع و ارسال انجام می‌شود.

انتهای پیام/د


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا