اجتماعی

رشد ۶ برابری ثبت‌نام در انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران/ تأکید بر رعایت حجاب در مراکز خدماتی پایتخت

رشد ۶ برابری ثبت‌نام در انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران/ تأکید بر رعایت حجاب در مراکز خدماتی پایتخت

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، احمد قیومی؛ فرماندار شهرستان تهران امروز در یک نشست خبری اظهار کرد: مرسوم است در هفته دولت، دولت پروژه‌های عمرانی خود را مورد بهره‌برداری قرار می‌دهد و همچنین پروژه‌هایی را کلنگ‌زنی می‌کند.

وی افزود: ۱۰۱ پروژه با رقم ۴ هزار ۲۸۵ میلیارد تومان در محدوه شهری و ۹۹ پروژه روستایی با رقم ۶۳۶ میلیارد تومان در هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

قیومی گفت: برخی از روستا‌های اطراف شهر تهران، توسعه‌ای برایشان در نظر گرفته نشده است.

فرماندار شهرستان تهران ادامه داد: دریچه تنفسی تهران روستا‌های اطراف تهران هستند؛ بنابراین حفظ و توسعه آن باید در اولویت قرار گیرد و در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به این موضوع شده است و اعتبارات خوبی اختصاص یافته است.

قیومی از انجام پروژه‌های مختلف در حوزه آب‌رسانی در شهر تهران خبر داد و گفت: بنا داریم با این طرح‌ها بحران آب در تهران را کنترل کنیم.

فرماندار شهرستان تهران ادامه داد: در بخش گردشگری نیز برنامه‌ریزی صورت گرفته و ۱۷ پروژه در این زمینه در هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

قیومی گفت: تهران به لحاظ آموزشی فقیرترین شهرستان نسبت به سایر استان‌ها و شهرستان‌ها است.

فرماندار شهرستان تهران ادامه داد: در سال آینده بنا داریم به سمت نوسازی مدارس با قدمت بالا برویم.

وی افزود: امسال با اینکه در تولید برق کسری داشتیم اما با مدیریت شرکت توزیع برق با کمترین قطعی برق روبرو بودیم که در هفته دولت نیز ۱۱ پروژه در این بخش به بهره‌برداری رسید.

فرماندار شهرستان تهران ادامه داد: بهره‌برداری از ۸ پروژه مخابراتی در هفته دولت به صورت ویژه انجام شد. همچنین ۵ پروژه نیز در حوزه صنعت افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

قیومی اضافه کرد: در بخش روستایی ۹۹ پروژه در هفته دولت به بهره‌برداری رسید که از این پروژه‌ها می‌توان به بخش عمرانی، مراکز بهداشتی و درمانی و آموزشی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: برای نخستین بار در روستای سولقان تجهیزات خاص خریداری شد، از جمله به بیل مکانیکی و ماشین‌آلات سبک اشاره کرد.

قیومی گفت: در بخش ورزشی هم در روستا‌ها چمن ورزشی راه‌اندازی شد.

وی افزود: امسال برای مرتضی‌گرد کار‌های خوبی انجام شد و کلنگ‌زنی سیستم انتظامی داشتیم و در زمینی به مساحت بالغ بر ۴ هزار متر مربع کلانتری و مجتمع انتظامی راه‌اندازی می‌شود. همچنین احداث یک بوستان در این محدوده در نظر گرفته شده است.

فرماندار شهرستان تهران اضافه کرد: تلاش کردیم محدوده مرتضی‌گرد تثبیت بشود و این محدوده یکی از روستا‌های تهران است و با ساخت و ساز‌های غیرمجاز برخورد و تخریب می‌شود.

قیومی در ادامه به ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: برای داوطلبین دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش ثبت‌نام در تهران صورت گرفت و ۱۱ هزار ۲۸۰ نفر تعداد پیش ثبت‌نام‌کنندگان برای انتخابات مجلس از تهران است‌.

وی اضافه کرد: هر شهری یک حریم دارد و برخی شهر‌ها در اطراف تهران با توجه به توسعه‌ای که داشتند از ظرفیت حریم خود استفاده کرده‌اند.

فرماندار شهرستان تهران ادامه داد: حریم شهر تهران تصویب رسمی نشده است و لذا طرح جامع تهران نیاز به بازنگری دارد.

قیومی اظهار کرد: قانونی داریم که دیگر اجازه گسترش تهران را نمی‌دهد و برای تقسیمات کشوری مشخص شده است.

وی گفت: تمام اتباع در کشور و در تهران در کنترل قرار دارند و هیچ مشکل امنیتی در تهران وجود ندارد.

فرماندار شهرستان تهران با اشاره به تشکیل ستاد عفاف و حجاب در فرمانداری گفت: ما براساس بخشنامه‌های ابلاغی وزارت کشور عمل می‌کنیم و در این ستاد دستگاه‌های مرتبط از جمله دستگاه‌های انتظامی و فرهنگی عضو هستند.

عفاف و حجاب با فطرت انسان گره خورده است / آزادی حجاب مطالبه اکثریت بانوان نیست

وی با تأکید بر رعایت حجاب در اماکن خصوص، خدماتی و پاساژ‌ها و…. ادامه داد: موضوع حجاب یک مسئله فرهنگی است و نگاه ما به این حوزه فرهنگی است‌.

فرماندار شهرستان تهران با تأکید بر رعایت حجاب اضافه کرد: همه ملزم به رعایت قانون فعلی حجاب هستند و مردم و کسانی که خدمت‌رسانی دارند به این مسئله باید توجه کنند.

قیومی اضافه کرد: اتحادیه ملزم به رعایت حجاب هستند و در صورتی که مراکز نسبت به رعایت حجاب توجه نداشته باشند طبق قوانین برخورد می‌شود.

قیومی ادامه داد: ۹ هزار و ۲۱۷ نفر مرد و ۲ هزار ۶۳ نفر زن در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند همچنین ۱۱ نفر از زرتشتیان، ۷ نفر از کلیمیان، ۱۱ نفر از مسیحیان و ۵ نفر از آشورییان پیش ثبت‌نام کرده‌اند.

وی درباره ترکیب تحصیلی گفت: در مقطع کاردانی ۹۴ نفر، در مقطع کارشناسی هزار ۶۲، در مقطع کارشناسی ارشد ۷ هزار و ۷۴۰ نفر، در مقطع دکتری ۲ هزار و ۱۲۶ نفر و ۲۵۸ نفر هم با تحصیلات حوزوی در انتخابات شرکت کرده‌اند.

قیومی گفت: در دوره‌های گذشته حدود ۲ هزار نفر در حوزه انتخابیه تهران ثبت‌نام می‌کردند اما اکنون شاهد رشد ۶ برابری ثبت‌نام در انتخابات مجلس هستیم.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا