Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
رشد 14 هزار و 666 واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار به 5 هزار میلیارد تومان رسید - خبرگزاری برگزیده های ایران
اقتصادی

رشد ۱۴ هزار و ۶۶۶ واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار به ۵ هزار میلیارد تومان رسید

به گزارش خبرنگار اقتصادی برگزیده های ایران،‌ بورس اوراق بهادار تهران امروز یک روند رو به رشد به خود گرفت، به گونه‌ای که در پایان معاملات با افزایش ۱۴ هزار و ۶۶۶ واحد به رقم یک میلیون و ۳۷۶ هزار و ۸۱ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز با افزایش ۳ هزار و ۵۳۲ واحد به رقم ۳۶۶ هزار و ۶۳۶ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۴۹۶ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴.۲ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۳۷ هزار فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۲۴۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

ارزش معاملات امروز فرابورس هم به بیش از هزار و ۶۹۰ میلیارد تومان رسید که با این حساب ارزش معاملات دو بازار به ۵ هزار میلیارد تومان نزدیک شد.


نقشه معاملات سه شنبه بورس تهران

شاخص‌های بورس امروز همگی سبز بودند، بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ  ارزشی هر کدام یک درصد رشد کردند.

شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هموزن ۰.۹۷ درصد افزایش یافتند، شاخص آزاد شناور ۱.۱ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۱.۵ درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس فقط ۰.۵۵ درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای شاخص‌ساز شامل فولاد مبارکه، گل‌گهر، پالایش نفت بندرعباس، پتروشیمی پردیس، ملی‌مس ایران، پالایش نفت اصفهان و ایران‌خودرو بوده‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با افزایش ۱۴۱ واحدی به رقم ۱۹ هزار و ۵۴۲ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۹۱ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه هم به بیش از ۳۵۰ هزار میلیارد تومان افزون شد. معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از ۱.۷ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۴۹ هزار فقره معامله و به ارزش هزار و ۷۰۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای آریا ساسول، فرابورس، صنعتی مینو، پتروشیمی تندگویان، ذوب‌آهن اصفهان، نیرو برق دماوند، بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس تهران را داشته‌اند.

نماد هلدینگ گردشگری میراث فرهنگی هم بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است.

امروز نمایندگان مجلس در بورس تهران طرح تحقیق و تفحص از سازمان بورس و زیرمجموعه آن را تصویب کردند که اعضای هیأت تحقیق و تفحص بعد از تصویب شدن نهایی قانون آن را شروع خواهند کرد.

با توجه به اینکه شاخص بورس از سال گذشته تا کنون روند رو به کاهش یافته و از ۲ میلیون واحد در حال حاضر به یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد رسیده که بیش از ۳۵ درصد از شاخص افت کرده است، بنابراین نمایندگان مجلس تصمیم به تحقیق و تفحص از بورس گرفتند و آنها معتقدند در این ریزش شاخص بورس به ارزش ۷۰ میلیارد دلار سرمایه‌های مردم در بورس آب شده است.

گرچه سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است و مردم باید ریسک بازار را بپذیرند اما به هر حال با اصلاح قوانین و مقررات بازار نباید اجازه سوء استفاده عده‌ای از اطلاعات نهانی بورس داده شود بگونه‌ای که سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس امروز گفت یک شرکت کاغذی بدون داشتن مابه‌ازای خارجی در بورس پذیرش شده و سهام آن شرکت به ارزش ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در بورس به مردم فروخته شده و دارندگان سهام این شرکت اکنون فقط کاغذی در جیب دارند و سرمایه‌های آنها سوخت شده است.

به هر حال نهاد ناظر یعنی سازمان بورس و اوراق بهادار باید نظارت قوی و مؤثر بر شرکت‌ها و ناشران بورسی داشته باشد و از طرفی با توجه به مردمی شدن بورس، به گونه‌ای که در حال حاضر حدود ۵۸ میلیون ایرانی در بورس حضور دارند قوانین و مقررات بازار باید به نفع سرمایه‌گذاران حقیقی تغییر پیدا کند.

همچنین روش‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری غیر مستقیم مردم طراحی شود تا مردم عادی از نوسان‌های وحشتناک بازار در امان بمانند.

انتهای پیام/ب


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا