چهارمحال و بختیاری

رشد ۲۲ درصدی معادن فعال در چهارمحال و بختیاری/ اشتغال در معادن ۱۸ درصد افزایش یافت

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری، مهرداد قاسمی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹ معدن فعال شده و هم اکنون مجموع معادن فعال استان به ۱۲۱ مورد رسیده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۹ باب معدن و محدوده معدنی استان تا پایان سال احیا خواهد شد، افزود: این معادن شامل سنگ تزئینی، سنگ لاشه و دولومیت است که از طریق برگزاری مزایده به سرمایه‌گذاران واجد شرایط واگذار می‌شود.

قاسمی دستگردی، معادن قابل احیا را شامل ۲ گروه برشمرد و اظهار داشت: یک گروه معادن غیرفعال که دارای پروانه بهره‌برداری هستند و گروه دیگر معادن فاقد بهره‌بردار و در اختیار دولت هستند که از طریق مزایده واگذار خواهد شد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در سال گذشته پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی در این استان استخراج شد.

قاسمی افزود: در پایان ۶ ماهه نخست سال جاری هزار و ۶۲ نفر در این معادن به صورت مستقیم مشغول به کار شده‌اند که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر اشتغال هم ۱۸ درصد رشد داشته‌ایم.

وی همچنین تصریح کرد: امسال تاکنون سه میلیون و ۸۷۴ هزار تن مواد معدنی از ذخایر چهارمحال و بختیاری استخراج شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد رشد تولید داشته است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: ۱۰ نوع ماده معدنی در استان شامل سنگ تزئینی، مواد اولیه سیمان، گچ و سنگ لاشه، سیلیس، خاک نسوز ، نمک آبی، سنگ آهک، مخلوط کوهی و مخلوط آبرفتی وجود دارد.

قاسمی تصریح کرد: حقوق دولتی معادن هم در سطح ملی و استانی پس از دریافت و واریز به خزانه کل کشور، ۱۵ درصد برای انجام عملیات بهداشتی، درمانی و عمرانی در مناطق مجاوز معادن اختصاص داده و هزینه می‌شود.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا