اصفهان

رعایت بهداشت و واکسیناسیون نسخه پیشگیری از اُمیکرون

پژمان عقدک، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در اصفهان با اشاره به وضعیت کرونا در استان اظهار داشت: هنوز در شاخ نزولی پیک پنجم هستیم، آمار بستری به حدود ۴۰۰ نفر، بیماران بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه به حدود ۸۰ نفر و فوتی‌ها هم روزانه به ۵ نفر کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه برخلاف بعضی از استان‌ها که آمار آن‌ها ثابت شده، آمار استان اصفهان رو به کاهش است، افزود: در حال حاضر در استان ۱۵ شهرستان آبی و ۷ شهرستان زرد است و در این راستا استان از نظر رنگ‌بندی وضعیت خوبی دارد.

عقدک با اشاره به پوشش واکسیناسیون در استان اصفهان گفت: از نظر پوشش واکسیناسیون در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  ۸۳ درصد دز اول، دز دوم ۶۹ درصد و ۱۲ تا ۱۸ سال ۷۹ درصد برای دز اول و ۶۰ درصد دز دوم تزریق شده و شاخص خیلی خوبی است و در شرایطی قرار گرفته‌ایم که به ایمنی جمعی نزدیک شده‌ایم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تأکید بر اینکه اُمیکرون در حال گسترش است و سرعت انتقال و سرایت‌پذیری بالایی دارد و اگر غفلت کنیم دچار پیک ششم می‌شویم، بیان کرد: رسانه‌ها باید اطلاع‌رسانی کنند برای سایر افرادی که هنوز واکسن نزده‌اند و تبلیغ کنیم برای دز سوم، مردم باید واکسن بزنند تا ایمنی فردی برای آن‌ها ایجاد شود و به ایمنی جمعی هم کمک کرده باشیم.

وی با بیان اینکه در کل کشور و استان اصفهان پروتکل‌های بهداشتی به درستی رعایت نمی‌شود، عنوان کرد: فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و استفاده از تهویه مناسب در کشور بین ۴۰ تا ۵۰ درصد است و این به شدت خطرآفرین است و اگر مردم احساس کردند که رنگ‌بندی شهرها آبی شده و به مراسم‌های شلوغ بروند، وجود یک یا ۲ نفر مبتلا به کرونا در آن مجلس یک فاجعه می‌آفریند.

عقدک ادامه داد: کسانی که واکسن نزده‌اند، حتماً مراجعه کنند و کسانی که آمده‌اند برای دز دوم و سوم اقدام کنند و مردم اگر پروتکل‌ها را رعایت کنند، این سه مورد یک دستور کلی برای کرونا و از جمله پیشگیری از کرونای اُمیکرون می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیمارستان الزهرا(س) مرجع بیماران کرونایی است، خاطرنشان کرد: علاوه بر بیمارستان الزهرا(س)، بیمارستان‌های خورشید و امین نیز بیمار کرونایی پذیرش می‌کنند، ضمن اینکه هر زمانی به پیکی برخورد کردیم تمام بیمارستان‌های دولتی، خصوصی، خیریه و تأمین اجتماعی استان درگیر می‌شوند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/آ/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا