قزوین

رفع تحریم‌های ظالمانه، گام ورود به مذاکرات هسته‌ای/ علاج دردهای کشور، عمل به قانون اساسی است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین با اشاره به سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی در سال ۱۳۵۸ و تایید امام خمینی (ره)، اظهار کرد: مردم ما می بایست بدانند که قانون اساسی چه اهمیتی دارد. رهبر معظم انقلاب فرمودند قانون اساسی میثاق بزرگ ملی، دینی و انقلابی ماست یعنی ما آمده ایم رای داده ایم به قانون اساسی و عهد بسته ایم که پای کار قانون اساسی باشیم.

وی تصریح کرد: رهبری در بیان دیگر فرمودند قانون اساسی ستون فقرات نظام و مرکز اصلی سلسله اعصاب نظام است و اگر آسیب ببیند، چیزی باقی نمی ماند و باید این معنا را توجه داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند عمل به قانون اساسی علاج اساسی دردهای این کشور است، هر چه مصیبت می کشیم به خاطر عمل نکردن به قانون اساسی است چرا که قانون اساسی برخاسته از قرآن و روایات است.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: رهبری فرمودند بر اساس این قانون اساسی می شود تمدن عظیم اسلامی را بنا نهاد. جهان امروز در بحران تمدن به سر می برد، یعنی تمدنی بیاید که انسان را آن گونه که باید تعریف کند و جهان را بشناسد و برای سعادت دنیایی و برزخی انسان برنامه بچیند.

وی افزود: امروز تمدنی در عالم نداریم که تعامل بین انسان ها را در عالم سیاست و اقتصاد ایجاد کند، حقایق را بفهمد و برای انسان نسخه ماندگار بنویسد و فقط خداست که می داند انسان چیست، از کجا آمده و به کجا می رود و فقط خداست که می تواند برای انسان نسخه اساسی بنویسد.

آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: این نسخه به نام قرآن و کلام اهل بیت نوشته شده و قانون اساسی از منبع قرآن و اهل بیت استفاده کرده است و این تمدن ساز است و تمدن هایی که تمدن نما بوده و امروز رسوا شده اند، تمدن هایی که به استبداد تکیه دارند، تمدن هایی که با سر نیزه و تهدید حرفشان را پیش می برند، توحش هستند و تمدن به حساب نمی آیند.

خطیب نماز جمعه قزوین گفت: همه دنیا و حتی مردم آمریکا در مقابل حاکمان مستکبر آن کشور، منتظر تمدن متعالی هستند، مردم اروپا منتظر تمدن متعالی هستند و فرانسه ای که در انقلاب سیاهش هزاران نفر را گردن زد و بیش از یک میلیون از جمعیت الجزایر را قتل عام کرد، ژست تمدن گرفته است، آیا این تمدن به حساب می آید؟

وی اظهار کرد: تمدن رافت اسلامی، رحمت اسلامی، تمدن حکمت، تمدن عقلانیت و تمدن سعادت محور برای همه انسان‌های روی زمین است که جهان انتظار آن را می کشد و ما باید با قانون اساسی این تمدن را به دنیا نشان دهیم و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از مردم انقلابی این مملکت می خواهند و مطالبه دارند و رهبری انتظار دارند که تلاش کنیم هر چه زودتر تمدن در جامعه خودمان دیدن شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: مردم دنیا باید ببینند عدالت را اجرا می کنیم، محبت و دوستی بین مردم وجود دارد، حق یکدیگر را رعایت می کنیم، فرهنگ متعالی داریم و باید کاری عملی کنیم و اینها در حد شعار نباشد تا تمدن ساخته شود.

امام جمعه قزوین با اشاره به روز جهانی معلولان اظهار کرد: همه ما نسبت به معلولان دین داریم و باید یاورشان باشیم، از نظر مالی و حمایت همه مسئول هستیم، چه عضو خانواده ما باشند و چه عضو خانواده ما نباشند ولی همین که مسلمان هستیم می بایست دغدغه آنها را داشته باشیم و ان‌شاءالله آنهایی که این دغدغه را دارند خداوند بر برکات زندگی‌شان بیفزاید.

وی تصریح کرد: سالروز شهادت سرتیپ خلبان احمد کشوری را در این ایام داریم که افتخار آفرینان و پرچم‌داران پیروزی و عزت مملکت و نظام هستند و می بایست قدردان آن ها باشیم.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: کشتار دانشجویانی که به حضور آمریکا در ایران معترض بودند و وقتی نیکسون آمد تا پایه های حکومت ظالمانه نوکرشان را محکم کند، این جوانان فهمیده و انقلابی، شجاع و بیدار به پا خاستند و پایه مبارزات دانشجویی را ریختند و باعث شدند هم در انقلاب، دفاع مقدس، دفاع از حرم و مبارزه با فتنه دانشجویان پرچمداری و جوانمردی کردند و در یک کلام دشمن را برای همیشه مایوس کردند و دشمنان فهمیدند با این جوانان اندیشمند، آزاده، شجاع و بیدار هستند، نمی‌توانند در این کشور نفوذ کنند.

خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به مذاکرات ۱+۴ بیان کرد: آمریکا و هم‌پیمانانش یکی هستند و برای منافع دنیایی یک جا جمع شده اند و آنها تلاش می کنند بگویند مذاکرات، مذاکرات هسته ای هست و تیم مومن و هوشمند جمهوری اسلامی ایران تلاش می کند که بگوید ما فقط برای رفع تحریم های ظالمانه آمده ایم و این اصل است و اگر اتفاق بیفتد، بعد مذاکرات ادامه می یابد اما اگر تحقق نیابد، مذاکرات هسته ای نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: از آن جایی که آمریکا رو به افول است، از این صحنه کنار رفت و ان‌شاءالله از صحنه های دیگر نیز کنار خواهد رفت، چنانچه از خلیج برگزیده های ایران هم دور خواهد شد و ما منتظر این اتفاق هم هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: دنیا باید بپذیرد ایران از تکنولوژی هسته ای نهایت استفاده را بکند و کسی حق ندارد پیشرفت های علمی ما را محدود کند و مزاحمت ایجاد کند و صحبت ما این است.

امام جمعه قزوین با تسلیت درگذشت حاج رضی شیرازی، تصریح کرد: در پیام رهبری آمده بود که ایشان از نوادگان مرحوم میرزای شیرازی هستند، از مجتهدان، فلاسفه برجسته و مبارز بودند که مورد حمله منافقان نیز قرار گرفته بودند و عمری را در خدمت دین و مردم قرار داشتند و درگذشت ایشان را تسلیت عرض میکنم.

وی با اشاره به سالگرد ارتحال آیت‌الله گلپایگانی بیان کرد: آن مرحوم زعیم بزرگ حوزه علمیه است که برای آن مرحوم علو درجات را خواستاریم و امروز هم خبردار شدیم حاج رمضان اسماعیلی پدر شهید اسماعیلی به رحمت خدا رفتند که پای کار نماز جمعه و جلسات قرآنی و دینی بود و ان‌شاءالله خداوند آن مرحوم را غرق در رحمت و مغفرت کند.

وی گفت: همچنین شهادت یکی دیگر از زحمت کشان کادر درمان استان قزوین، مرحوم ابراهیم ملازینل را خدمت خانواده این شهید مدافع سلامت و کادر درمان استان تبریک و تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برای ایشان علو درجات را خواستاریم.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا