آذربایجان غربی

رفع تداخل بیش از ۷۷هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی

به گزارش برگزیده های ایران از ارومیه، و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی ، رضا احمدنژاد سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی اظهارداشت:  تاکنون از مجموع ۱۷۳ پلاک نقشه‌برداری شده به منظور رفع تداخلات که در دست بررسی کمیسیون‌ استانی قرار گرفته،  ۷۷ هزار و ۵۲۳ هکتار از اراضی کشاورزی رفع تداخل شده و به عنوان اراضی اشخاص لحاظ شده است.

وی با اشاره به اینکه رفع تداخلات اراضی کشاورزی و ملی در اولویت کارهای اجرایی سازمان قرار دارد، افزود : اجرای طرح رفع تداخل اقدامی برای کاهش نگرانی بهره برداران و به نفع اراضی ملی و کشاورزان است.

سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: اخیرا نیز بر اساس ارزیابی‌های انجام شده از سوی ستاد ارزیابی عملکرد سازمان امور اراضی کشور، مدیریت امور اراضی استان آذربایجان‌غربی رتبه اول کشوری در زمینه شاخص تثبیت مالکیت و ساماندهی اراضی و رتبه دوم در شاخص واگذاری و نظارت بر اجرای طرح‌های مدیریت امور اراضی را در سال ۹۹ کسب کرده است.

احمد نژاد تصریح کرد: در این بازه زمانی به منظور شناسایی و تعیین تکلیف اراضی بایر موضوع مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام ، تعداد ۱۶۴ مورد اراضی بایر در سطح ۳۰۶ مورد و در جهت تثبیت مالکیت و صدور سند اراضی کشاورزی نیز اراضی ۱۲ نفر از متصرفین اراضی دولتی در سطح ۵.۵۶ هکتار شناسایی و تعیین تکلیف شدند.

سرپرست مدیر امور اراضی سازمان‌ جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی یادآور شد: اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در سطح ۱۴۹ هزار هکتار از پلاکهای رفع تداخل شده و ۵۰ هزار هکتار از پلاک هایی که تا کنون کاداستر اجرا نشده نیز از ابتدای سال جاری تا کنون عملیاتی شده است.

وی بیان کرد: در راستای ساماندهی اراضی و پیگیری برای صدور اسناد مالکیت زمین های کشاورزان،  باید تداخل اراضی کشاورزی با اراضی منابع ملی مطابق قانون و آیین نامه، منحصرا از طریق کمیسیون رفع تداخلات حل و فصل شود.

احمد نژاد ادامه داد: قانون در ماده ۵۴ رفع موانع تولید رقابت پذیر تاکید دارد که وزارت جهاد کشاورزی با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نسبت به رفع تداخل اجرای قوانین و مقررات موازی در  پلاک های اراضی در سطح کشور اقدام کند، که با اجرای این امر نسبت به تثبیت مالکیت دولت در عرصه‌های منابع ملی و دولتی و همچنین صدور اسناد کشاورزی برای کشاورزان و تولیدکنندگان اقدام می‌شود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا