کهگیلویه و بویراحمد

رفع ترافیک شهری اولویت ۱۴۰۰ شهرداران/ اقدامات حوزه عمرانی برای کاهش بار ترافیکی یاسوج

 به گزارش برگزیده های ایران از یاسوج، کیامرث حاجی‌زاده در نشست شورای ترافیک با بیان اینکه سال گذشته توجه به فضای سبز و ساماندهی ورودی‌ شهرها اولویت شهرداری‌های استان بوده است، گفت: مبلمان شهری، ساماندهی ترافیک و حمل و نقل شهری و نصب علائم پایش تصویری اولویت شهرداری‌ها در سال جاری تعریف شده که اعتبارات لازم در این خصوص در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته است.

معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در ساماندهی ورودی شهر یاسوج اقدامات خوبی صورت گرفته است، در محور سرآبتاوه فضای سبز و ساماندهی تصاویر شهدا انجام شده که ورودی استان از سمت شیراز و خوزستان چهره بهتری داشته باشد.

وی به ساماندهی ورودی شهر یاسوج از سمت اصفهان اشاره و عنوان کرد: ورودی استان از این سمت ۷۰۰ متر بود که پیمانکار وظایف خود را به خوبی انجام نداد و خلع ید شد پیمانکار جدید  به کار گرفته است و کار در حال انجام است چرا که ساماندهی ورودی‌ها در رفع مشکل ترافیک موثر است.

این مسئول در ادامه سخنان خود در نشست شورای ترافیک از ساماندهی ورودی نجف‌آباد و پل مختار خبر داد و گفت: ساماندهی ساحل بشار تا پل مختار یک آرزو شده بود اگر انجام و محور چهار خطه شود به کاهش ترافیک کمک می‌کند که در سال آینده برای این محور اعتبار اختصاص داده شود که تحول عظیمی در استان ایجاد می‌شود.

حاجی‌زاده با اشاره به نصب تجهیزات پایش تصویری گفت: تا پایان سال جاری به صورت ماهانه یک میلیارد اعتبار برای ایجاد پایش تصویری، ایجاد سرعت‌گاه و علائم راهنمایی رانندگی اختصاص داده می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۱۱.۵ درصد حوادث استان در کمربندی یاسوج بوده و این قسمت جزء مناطق لاینحل به شمار می‌رود و  ساماندهی کمربندی ۱۰ سال بر زمین مانده بود که اعتبارات به این قسمت اختصاص داده شد و کار در حال انجام است و فاز  اول در آستانه بهره‌برداری است.

وی در ادامه خواستار تسریع در احداث پل مهریان و مسیر یاسوج_ اقلید شد و گفت: این محور فعال است اما مورد قبول نیست از پیمانکار می‌خواهم سرعت کار را افزایش دهد.

وی همچنین به وضعیت پل سوم و چهارم بشار اشاره و عنوان کرد: کار در پل سوم شروع شده و اعتبارات آن تزریق شده است.پل چهارم بشار نیز در مرحله اتمام است.

این مسئول به اقدام خوب شهرداری یاسوج در نهضت آسفالت اشاره و یادآور شد: نهضت آسفالت در شهر یاسوج اقدام ارزشمند شهرداری یاسوج است و بلافاصله پس از آسفالت، خط‌کشی صورت گیرد.

حاجی‌زاده عنوان کرد: ۱۱ سال بود که در خصوص حمل و نقل درون شهری شهر یاسوج اقدامی نشده بود که حمل و نقل درون شهری شهر یاسوج فعال شد و ناوگان تعمیری هم به سیستم شهری اضافه و به مردم خدمات ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا