کرمانشاه

رفع معضل زباله گردی با تفکیک زباله از مبدأ/پیگیر اجرای منسجم طرح تفکیک زباله‌ در کرمانشاه هستیم

رفع معضل زباله گردی با تفکیک زباله از مبدأ/پیگیر اجرای منسجم طرح تفکیک زباله‌ در کرمانشاه هستیم

محمد موحدی مجد در گفتگو با خبرنگار برگزیده کرمانشاه، اظهار کرد: موضوع تفکیک زباله نیازمند آموزش و فرهنگ‌سازی در این زمینه همراه با تهیه ماشین‌آلات و امکانات لازم است که جزء اولویت‌های کاری شهرداری است.

وی افزود: در سنوات گذشته در چندین مقطع تفکیک زباله انجام شد و به دلایلی فراز و فرود داشته و با کیفیت مطلوب اجرا نشد اما نکته مهم تفکیک زباله از مبدأ مشارکت شهروندان است تمام سازوکارهای اتخاذ شده توسط شهرداری بدون مشارکت شهروندان به طور کامل اجرا نمی‌شود.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: آموزش به شهروندان بسیار مهم است و باید نکات مثبت اجرای تفکیک از مبدأ برای شهروندان تشریح شود با تفکیک زباله معضل زباله گردی نیز رفع می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین با تفکیک زباله شاهد کاهش شیرابه و بوی نامطبوع مخازن زباله خواهیم بود و مخازن زباله سرریز نمی‌شوند لذا کارشناسان معاونت خدمات شهری و همکاران در سازمان فرهنگی از طریق فضای مجازی و سایر رسانه‌ها باید به شهروندان آموزش کافی بدهند.

این مسئول خاطرنشان کرد: اجرای این طرح نیازمند تأمین اعتبارات است که پیگیر آن هستیم و باید ماشین آلات تهیه شود و در بعضی مکان‌ها نیز مخازن تفکیکی نیاز است.

وی تأکید کرد: امید است که اقدام مناسبی در این زمینه انجام شود و به سمت تفکیک از مبدأ برویم خصوصا با استفاده از سیستم‌های جدید تفکیک از مبدأ که در بستر فضای مجازی است و تعدادی از کلانشهرهای کشور از آن بهره می‌برند.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا