گلستان

رقابت پرهیجان اسب‌ها در هفته ششم کورس پاییزه گنبدکاووس/ بارندگی و پیست گلی مانع رقابت جذاب نشد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از گنبدکاووس، هفته ششم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس روزهای پنجشنبه و جمعه در مجموعه سوارکاری این شهرستان زیر بارش باران و استقبال هواداران برگزار شد.

در روز اول هفته ششم مسابقات اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس که روز پنجشنبه ۱۱ آذر ماه برگزار شد، ۶۲ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد ثبت نام کردند که از این تعداد هفت رأس اسب به دلایل فنی با تشخیص دامپزشک میدان سوارکاری حذف شد که ۵۵ راس اسب در ۶ دور یک هزار و یک هزار و ۶۰۰ متری با یکدیگر به رقابت پرداختند که یک میلیارد و ۸۰۸ میلیون و ۶۲۵ هزار تومان جایزه نقدی برای مالکان، مربیان و چابکسواران برتر روز اول هفته ششم در نظر گرفته شد.

 

در دور اول اسب‌های ترکمن سه ساله در کلاس پنج به مسافت یک هزار و ۶۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که طاهر گوگ نژاد با اسب شاهکار شریفیان توانست مقام قهرمانی این دور را کسب کند.
در دور دوم اسب‌های دوخون +۳ ساله در کلاس شش به مسافت یک هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که آق اویلی بشگرد با اسب «آرتین» نخستین نفری بود که از خط پایان گذشت.

در دور سوم اسب‌های تروبرد دو ساله در به مسافت یک هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که آرمین آق آتابای با اسب «فوکوس دنسر» موفق به کسب مقام اول شد

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های دوخون به مسافت یک هزار متر شکل گرفت که با قهرمانی یونس اورکلی با اسب «هلدی تاپ دو» به پایان رسید.
در دور پنجم اسب‌های تروبرد +۳ ساله در کلاس سه به مسافت یک هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که در این دور هم یونس اورکلی با اسب «تاواجیگ» نخستین نفر از خط پایان عبور کرد.

 

در دور ششم و پایانی اسب‌های دوخون +۳ ساله در کلاس سه به مسافت یک هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که بنیامین جرجانی با اسب «سوکراتیس» قهرمانی را از آن خود کرد.
یونس اورکلی با کسب دو قهرمانی به عنوان چابکسوار برتر روز اول هفته ششم معرفی شد..

هفته ششم رقابت‌های کورس پاییز گنبدکاووس روز جمعه (۱۲ آذر ماه) پیگیری شد که ۵۶ راس اسب در این روز ثبت نام کردند که از این تعداد چهار رأس اسب به دلایل فنی با تشخیص دامپزشک میدان سوارکاری حذف شد و ۵۲ رأس اسب از نژادهای ترکمن، تروبرد و دوخون در ۶ دو یک هزار، یک هزار و ۲۰۰ و  یک هزار و ۶۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند.

رقابت در دور اول اسب‌های دو ساله، ترکمن به مسافت ۱۰۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که  عبدالرحیم آرامیده با اسب «صحرا گل» زودتر از خط پایان گذشت.

در دور دوم مسابقات اسب‌های دو ساله، دوخون، به مسافت یک هزار متر با هم رقابت کردند که موسی محمدی با اسب «جان اسنو» توانست به مقام قهرمانی دست یابد.

رقابت دور سوم میان اسب‌های ۲ ساله، نژاد دوخون برنده به مسافت ۱۰۰۰ متر برگزار شد که محمد خوجملی با اسب «هج رو» به عنوان قهرمان این دور شناخته شد.

در دور چهارم اسب‌های +۳ ساله، دوخون کلاس پنج به مسافت یک هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که کمال دلیجه عطا با اسب «هایدرنجیا» نخستین نفر از خط پایان گذشت.

رقابت دور پنجم میان اسب‌های +۳ ساله، نژاد تروبرد کلاس یک به مسافت ۱۲۰۰ متر برگزار شد که آرمین آق آتابای با اسب «بن ریو جانیرو» قهرمانی از خود کرد.

در دور ششم و پایانی نیز با رقابت اسب‌های +۳ساله، تروبرد کلاس۶ به مسافت ۱۶۰۰ متر برگزار شد که نادر صالح‌پور توانست با اسب «سلو گل ینیا» مقام نخست را کسب کند.

در روز دوم هفته ششم مسابقات کورس پاییزه اسبدوانی گنبدکاووس آرمین آق آتابای با یک قهرمانی، یک نایب قهرمانی و دو مقام سومی به عنوان چابکسوار برتر معرفی شد.

گفتنی است در پایان رقابت های روز جمعه ۱۲ آذرماه، مبلغ یک میلیارد و ۹۳۹ میلیون و ۸۷۵ هزار ریال جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های ۶گانه تعلق گرفت.

انتهای پیام/۲۳۰۷/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا