خراسان رضوی

ره آورد جشنواره ملی فانوس ترویج اندیشه‌های دفاع مقدس است

به گزارش برگزیده های ایران از مشهد، سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره ملی فانوس که امشب در تالار شهر مشهد برگزار شد، خاطرنشان کرد: ۵۰۵ اثر از میان ۵ هزار اثر ارسالی به جشنواره ملی فانوس برگزیده شدند.

وی با اشاره به برگزاری دوره پنجم جشنواره ملی فانوس در مشهد بیان کرد: مردم خراسان رضوی و بویژه مشهد پا به پای انقلاب اسلامی بوده و شهدای والامقامی را تقدیم ایران اسلامی کردند. یگان های خراسان رضوی در جنگ بهترین یگان‌ها بودند.

سردار کارگر با بیان اینکه ما باید به دنبال هنر اسلامی و انقلابی باشیم، تاکید کرد: از لحاظ تکنیک و محتوا باید در منتهای قدرت باشیم و هنر امروز ایران باید هنر مقاومت در مقابل هر تصمیم و سازش باشد.

شرط اصلی هنر انقلاب را آگاهی، شجاعت و زمان شناسی در برابر تهاجم استکبار جهانی است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شرط اصلی هنر انقلاب را آگاهی، شجاعت و زمان شناسی در برابر تهاجم استکبار جهانی برشمرد و افزود: هنر اسلامی نشأت گرفته از اندیشه های اسلامی است.

وی با بیان اینکه هنر یک ابزار قوی برای نشان دادن ارزش‌های دفاع مقدس است که ما باید از این ابزار نهایت استفاده را بکنیم، ادامه داد: عظمت دفاع مقدس، عظمت مقاومت و عظمت شهید سلیمانی را باید با هنر فاخر نشان دهیم و این محقق نمی شود مگر اینکه در این را مجاهدت کنیم.

سردار کارگر بر نشان دادن راه شهدا توسط هنرمندان تاکید کرد و گفت: قدرت امروز جمهوری اسلامی از شهدا است حالا این قدرت را هنرمندان باید نشان دهند و این مهم محقق نمی‌شود مگر اینکه هنرمند خودش به این موضوع اعتقاد داشته باشد.

وی تصریح کرد: اگر اکنون قدرت ابتکار داریم از دفاع مقدس است کشوری که سیم خاردار وارد می‌کرد امروز همه کشورها جمع شدند تا جلوی پیشرفت آن را بگیرند.

حمایت ستاد کل نیروهای مسلح از جشنواره فانوس

در ادامه مراسم پیام سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به پنجمین جشنواره ملی فانوس را قرائت شد.

در بخشی از این پیام آمده است: بی شک بهره‌گیری از قالب های متنوع و جذاب هنری در جهت نشر ارزش های دفاع مقدس، بهره‌گیری از گنج جنگ در حوزه هنری و عرصه خطیر حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، گفتمان سازی هنر دفاع مقدس بر اساس منویات و رهنمود های حکیمانه مقام معظم رهبری و تبدیل دانش ضمنی دفاع مقدس به دانش تصریحی با قابلیت ارائه در قالب های مختلف هنری و ارائه تولیدات هنری و ده ها گزاره دیگر انتظاراتی است که از این جشنواره می توان داشت.

همچنین انتظار سترگ دیگری که از جشنواره فانوس رخدادهای مشابه و هم راستا می رود این است که بتواند موجب ارتقای کمی و کیفی تولیدات فرهنگی و هنری و کشف استعداد های بومی به ویژه هنرمندان جوان متعهد و انقلابی شود و فضای رقابتی و انگیزشی در این صحنه را فراهم آورد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با سپاس و قدردانی از دست اندرکاران “جشنواره ملی فانوس” و یکایک هنرمندانی که به دعوت جشنواره لبیک گفته و با تقدیم آثار گرانقدر خویش بر غنای کمی و کیفی این رخداد افزوده اند اظهار کرد: ستاد کل نیروهای مسلح از این رخداد بزرگ هنری حمایت روزافزون خواهد کرد.

همکاری و مساعدت سایر نهادها و دستگاه های اجرایی در برگزاری جشنواره

در ادامه این مراسم، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی نیز گزارشی از برگزاری این جشنواره ارائه کرد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلیزاده گفت: فراخوان آثار این جشنواره از تابستان منتشر شد و تا قبل از فرارسیدن هفته دفاع مقدس، آثار به دبیرخانه ارسال شد.

وی به همکاری و مساعدت سایر نهادها و دستگاه های اجرایی در برگزاری این رویداد ملی در مشهد اشاره کرد و افزود: برگزاری یک برنامه ملی نیازمند برنامه ریزی و هماهنگی با مجموعه های مختلف است و ما در خراسان رضوی همچون سراسر کشور در برگزاری این چنین رویدادهایی شاهد همدلی سازمانها و ارگانهای مربوطه هستیم.

فعال شدن شورای عالی سینما در استانها

رئیس سازمان امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: وقتی اثری ماندگار می شود که خودمان به آن باور داشته باشیم.

محمد خزایی با اشاره به مشکلات هنرمندان در سراسر کشور و بویژه مشهد، از فعال شدن شورای عالی سینما در استانها خبر داد و افزود: با فعالیت شورای عالی سینما که در استانها قرار است شکل بگیرد بیشتر مشکلات هنرمندان برطرف می شود.

وی تصریح کرد: استانداران رئیس شورای عالی سینما در استانها هستند و  و  دستگاه های متولی دیگر از این پس در رفع مسایل سینماگران نقش فعال ایفا خواهند کرد.

در پایان این مراسم از برگزیدگان این جشنواره تقدیر شد.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا