اخبار روز

روایتی از بی‌آبی در ملاشیه/ ‌طرح ضربتی آبرسانی به ‌کجا رسید؟

روایتی از بی‌آبی در ملاشیه/ ‌طرح ضربتی آبرسانی به ‌کجا رسید؟

– اخبار استانها –

محسن کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در اهواز، درباره آخرین وضعیت طرح ضربتی آبرسانی به ملاشیه اظهار داشت: زنجیره‌ای از اقدامات را در دست اجرا داریم که یکی از این موارد طرح ضربتی اجرای خطوط آبرسانی به منطقه ملاشیه است‌ که در این باره دو خط ۳۱۵ و یک خط ۲۰۰ ‌میلیمتر اجرا شده است.

مجری طرح‌های آبرسانی اهواز با بیان اینکه جمعیت ملاشیه قریب به ۶۰ هزار نفر ‌با نیاز آبی ۳۱۲ لیتر بر ثانیه و چیزی معادل ۲۷ هزار مترمکعب در شبانه‌روز است، گفت: مجموعه اقدامات ما باید مضاعف بر طرح ضربتی، افزایش سطح تامین آب باشد.

وی با بیان اینکه  باید تولید را به مصرف به نقطه سر‌به‌سر برسانیم، گفت: در تاسیسات تصفیه‌خانه گروه ملی یک دستگاه پمب ۹۰ کیلو وات که هزار مترمکعب در ساعت برداشت آب دارد خریداری شده و امروز عملیات نصب در محل تاسیسات گروه ملی انجام می‌شود.

کریمی با بیان اینکه با اضافه شدن این پمب هم تامین آب منطقه ملاشیه تضمین می‌شود و هم استمرار کارکرد تاسیسات گروه ملی گفت: همچنین از دیگر مزایای نصب این پمب، می‌توان‌ به افزایش تامین آب و انتقال آب به ملاشیه اشاره کرد ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌که ‌بتوانیم تولید و نیاز آب را به نقطه سر به سر برسانیم. ‌

مجری طرح‌های آبرسانی اهواز و شهرهای تابعه شرکت  آب و فاضلاب خوزستان در ادامه با بیان اینکه اقدام مهمی دیگری در دست برنامه‌ریزی است، اظهار داشت:انتقال خط لوله ۱۴۰۰ میلیمتر، که خط بسیار استراتژیک و راهبردی است.

وی با بیان اینکه این خط برای تامین آب مناطق اهواز و جنوب غربی اهواز است گفت: طی دوهفته آینده پیمانکار اجرایی انتخاب و عملیات اجرایی شروع می‌شود که با این اقدام ‌می‌توانیم ۱.۱۴ مترمکعب بر ثانیه نیاز آبی مناطق غربی و جنوب غربی اهواز را به ویژه عین دو، کوی سیاحی وملاشیه را به حالت پایدار برسانیم.

اما امین غفاری فعال اجتماعی در روایتی از بازدیدش از منطقه ملاشیه می‌گوید: در بازدیدی که از برخی خیابان‌ها داشتیم، متوجه اتصال آب تعدادی از منازل شدیم‌؛ آبی که البته «غیرقابل شرب» بود و ساعات محدودی در لوله جریان داشت!

ظاهر خیابان‌های ملاشیه به سه شکل بود؛ برخی آسفالت بودند و شرایط مطلوبی داشتند، تعداد زیادی آسفالت بودند، اما به‌دلیل حفاری‌ آبفا و عدم آسفالت مجدد شرایط بدی داشتند، تعدادی زیادی از کوچه‌ها هم بود که به تازگی به وجود آمده بود و هیچ آسفالتی نداشت.

یکی از اهالی به نام سعید راهنمای ما در ملاشیه بود.سعید از کودکی در ملاشیه زندگی میکرده. از زمانی که ملاشیه چیزی شبیه به یک روستا بوده! تا الان که حدود ۶۵ هزار نفر جمعیت دارد.او میگفت ما هر سال در عید غدیر به همراه همسایه‌ها موکب عید غدیر برپا میکردیم اما امسال با توجه به تنش آبی که اتفاق افتاد با پول موکب برای اهالی محل آب شرب خریداری کردیم.

روایتی از بی‌آبی در ملاشیه/ ‌طرح ضربتی آبرسانی به ‌کجا رسید؟

/۷۳۵/.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا