مرکزی

روایتی از جوان دهه هشتادی؛ از خدمت به بیماران کرونایی تا امید به شفاعت حاج قاسم

خبرگزاری برگزیده های ایران ـ اراک؛ نگاهش اقیانوسی است از مهربانی و کلامش غرشی دارد از جنس ایثار، جثه نحیف و لاغرش کوه را به کرنش وا داشته است.

۱۷ سال دارد، با جثه‌ای نحیف و لاغر، اما مادرش به زیبایی تمام عشق و محبت به هم نوع را در سینه‌اش جای داده و الفبای گذشت و ایثار را وقتی در گهواره بوده برایش زمزمه کرده است.

سخن از هانیه است، دختری با متانت بهار و چادری بر سر، که مدام بر آن بوسه می‌زند و نقاهتگاه را از عطر خوشش سرمست کرده است.

نقاهتگاه بیماران کرونایی اراک؛ در کنار بیمارستان امیرالمومنین (ع) با تعدادی اندک از بیماران کرونایی، نقطه‌ای است از بیم و امید‌ها، خنده‌‌ها و گریه‌‌ها و نقطه شروع آموختن درس ایثار و فداکاری آنهم از دختری ۱۷ ساله که عشقق خدمت به مردم این آب و خاک است.

 

هانیه اسفندانی فرمانده بسیج مدرسه و پایگاه بسیج خواهران مسجد صاحب‌الزمان اراک است که بیش از ۴ ماه در حال خدمت به بیماران کرونایی است و در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در اراک می‌گوید: از شهریورماه با هزار سختی مسوولان بیمارستان را راضی کردم تا به عنوان نیروی جهادی به بیماران کرونایی خدمت کنم.

 

وی می‌افزاید: با موافقت مسوولان بیمارستان به نقاهتگاه آمدم و به همراه یکی از دوستانم کار کمک پرستاری را آغاز کردیم و در اموری چون تزریقات، دادن دارو و رسیدگی به حال بیماران کمک حال پرستاران هستیم.

 

این نیروی جهادی بیان می‌کند: ابتدا کمی ترس داشتم، اما ترسم همان روزهای اول از بین رفت و دیگر نگرانی از ابتلا ندارم.

هانیه که همزمان به صورت آنلاین در کلاس‌های درس نیز حاضر می‌شود، ادامه داد: اینجا فاصله بین مرگ و زندگی و بیم و امید یک قدم بیشتر نیست، دیدن حال بعضی بیماران واقعا ناراحت کننده است و کرونا شرایط روحی بسیار بدی را برای خانواده‌های درگیر این بیماری رقم زد.

اینجا فاصله بین مرگ و زندگی و بیم و امید یک قدم بیشتر نیست، دیدن حال بعضی بیماران واقعا ناراحت کننده است 

وی خاطرنشان می‌کند: به عنوان یک جوان خوشحالم که می‌توانم در کنار کادر پزشکی به بیماران ارائه خدمت کنم، امیدوارم روح حاج قاسم عزیز از ما راضی باشد و آن دنیا شفاعت کند.

 

به گزارش برگزیده های ایران بر اساس آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌های استان مرکزی در حال حاضر ۵ شهرستان کمیجان، آشتیان، دلیجان، محلات و خمین در وضعیت زرد کرونایی،  ۷ شهرستان اراک، ساوه، زرندیه، تفرش، فراهان، خنداب و شازند آبی هستند.

کرونا تاکنون  بیش از  ۱۰۵ هزار و ۳۴۴ نفر را در استان مرکزی مبتلا کرده و جان ۲ هزار و ۹۶۹ نفر را گرفته است.

انتهای پیام/ 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا