اخبار روز

روایتی از شرایط اسفناک دریاچه آزادی/ به‌جای غرق‌شدن، در دریاچه قدم بزنید! + تصاویر و فیلم

روایتی از شرایط اسفناک دریاچه آزادی/ به‌جای غرق‌شدن، در دریاچه قدم بزنید! + تصاویر و فیلم

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برگزیده های ایران، دریاچه مجموعه ورزشی آزادی که محل اصلی برگزاری اردوهای تیم‌های ملی قایقرانی محسوب می‌شود این روزها و در آستانه بازی‌های آسیایی هانگژو با کاهش چشمگیر حجم آب و کاهش ارتفاع رو‌به‌رو شده است به‌طوری که در برخی از قسمت‌های دریاچه یک فرد می‌تواند با قدم زدن از عرض دریاچه عبور کند در حالی که پیش از این در همین قسمت‌ها به‌دلیل ارتفاع زیاد آب خطر غرق شدن وجود داشت.

این دریاچه که محل تمرین قایقرانان در مسافت ۱۰۰۰ متر محسوب می‌شود به‌دلیل کم شدن سطح آب، ورزشکاران را با مشکل جدی روبه‌رو کرده است به‌طوری که قایقرانان باید در مسیری ۵۰۰متری پارو بزنند، تنها یک مسیر باریک ۱۰۰۰متری در طول دریاچه باقی مانده است و اگر قایقرانان از آن مسیر خارج شوند پاروهایشان به کف دریاچه برخورد می‌کند.

هرساله در فصل گرما به‌دلیل افزایش فرآیند تبخیر از سطح آب دریاچه کاسته می‌شود؛ اما امسال شرایط سخت‌تر از سال‌های گذشته است به‌خصوص اینکه قایقرانان باید برای حضور در رویداد مهمی به‌نام بازی‌های آسیایی و همچنین مسابقات کسب سهمیه المپیک آماده شوند.

کنار مشکلاتی که به تبخیر آب دریاچه بازمی‌گردد باید گفت که مدت‌هاست دو پمپ آب در دریاچه آزادی انداخته شده است تا آب مصرفی گیاهان و فضای سبز مجموعه را هم از این طریق تأمین کنند، همچنین حفر دو حلقه چاه در نزدیکی مجموعه ورزشی آزادی و استخراج آب از آن به این مشکل دامن زده است.

آب دریاچه آزادی از طریق سرریز آب قنات‌های منطقه کن در غرب تهران تأمین می‌شود که حفر این چاه‌ها باعث کاهش حجم آب ورودی به دریاچه شده است.

در زیر فیلم و تصاویر اختصاصی برگزیده های ایران از آخرین وضعیت دریاچه آزادی را می‌توانید مشاهده کنید.

.

 

قایقرانی , قایقرانی , قایقرانی , قایقرانی , قایقرانی , قایقرانی , قایقرانی , قایقرانی , قایقرانی , قایقرانی , قایقرانی , قایقرانی ,

/+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا