مرکزی

روایتی از مرضیه، بانویی که ۵ برادر و همسر و فرزندش را راهی جبهه‌ها کرد/ تجلیلی از جنس ایثار

خبرگزاری برگزیده های ایران ـ اراک؛ مرضیه، بانویی راست قامت است که بعد از مرگ مادر در سال ۶۴، برای برادرانش مادری می‌کند و شهادت دو برادر و جانبازی سه برادر دیگر و همسر و فرزندش در راه ایران عزیز را افتخاری برای خود می‌داند.

از چشمانش غرور می‌بارید و نگاهش صلابتی داشت به عظمت کوه، قامتش خمیده، اما غیرتش همچنان استوار است.

حضورش در مسجد جامع غدیرخم تهران گرمایی بخشید به ضیافت تجلیل از سه سردار شهید پرافتخار استان مرکزی، سرداران رشیدی که نامشان هنوز هم لرزه بر اندام دشمنان می‌اندازد.

 مرضیه بانویی راست قامت از دیار آفتاب است که برای دو برادر شهیدش محمد و محمود و سه برادر جانبازش نعمت، ابوالقاسم و علی خواهری و برای جانبازان علیرضا و حمیدرضا شفیعی همسری و مادری کرد.

به مناسبت هفته بسیج و به همت ستادمردمی هفته بسیج کشور مراسمی با هدف گرامیداشت یاد و خاطره سرداران شهید رحیم آنجفی، ناصر بختیاری و مهدی زین‌الدین با حضور معاون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، رئیس موزه ملی دفاع مقدس، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، دبیر ستاد مردمی غدیرخم، نماینده هیات رزمندگان غرب و شمال غرب کشور و خانواده شهیدان حسنی در مسجد جامع غدیر خم تهران برگزار و طی آن از خانواده شهیدان حسنی، سه فرمانده شهید بسیجی استان مرکزی و جمعی از شهدای مدافع حرم تجلیل شد.

مهمان ویژه این مراسم خواهر شهیدان حسنی بود، بانوی پرافتخاری که بعد از مرگ مادر در سال ۶۴، برای ۶ برادرش  مادری کرد و امروز شهادت دو برادر و جانبازی و آزادگی سه برادر دیگرش در راه ایران عزیز را افتخاری برای خود می‌داند.

مرضیه حسنی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران گفت: مادرم در آخرین لحظات حیاتش دستم را بوسید و گفت: مرضیه جان، برادرانت را به تو می‌سپارم، در راه دفاع از اسلام راهی جبهه‌هایشان کن.

 

وی افزود: محمد قبول شده دکتری دندان‌پزشکی بود، دانشگاه را رها کرد و به جبهه رفت تا مبادا دشمنان خاک وطن را بگیرند، شهید شد، محمود دیگر برادرم هم در جنگ به شهادت رسید، ابوالقاسم به اسارت دشمن درآمد و علی و نعمت هم جانباز شدند.

مرضیه بیان کرد: برادرم علی از مدافعان حرم است، او بعد از انجام رسالتش در جبهه‌های جنگ، برای دفاع از حرم اهل‌بیت(س) به سوریه رفت و مجروح شد.

وی که علیرضا همسرش را نیز در راه دفاع از اسلام تقدیم انقلاب کرده است، گفت: همسرم علیرضا همدوش برادرانم راهی جنگ شد و پسرم حمیدرضا را نیز با خود همراه کرد، هر دوی این عزیزانم جانباز شیمیایی شدند و همسرم سه سال گذشته به همرزمان شهیدش پیوست و شهید شد.

این بانوی پرافتخار اراکی بیان داشت: پنج برادر و همسر و فرزندم در راه حفظ این آب و خاک جان نثاری کردند و من افتخارم پرستاری از آنها است.

در این مراسم بعد سخنرانی فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کتاب سکاندار مادر نوشته سیده مریم عبدی رونمایی شد.

انتهای پیام/

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا